يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۷۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواج تراز میانی از کشور، در اغلب مناطق کشور بویژه نوار شمالی ابرناکی و بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه 598،صادق ضیاییان،درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواج تراز میانی از کشور، در اغلب مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی ابرناکی و بارندگی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امروز(۸ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور و جمعه ( ۹ اردیبهشت) به‌جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان ، روز شنبه ( ۱۰ اردیبهشت) به جز نوار شرقی و هرمزگان و روز یکشنبه(۱۱ اردیبهشت) به جز استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور و دوشنبه(۱۲ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و غبار و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در این مدت در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس در روز جمعه ( ۹اردیبهشت) و تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای جمعه و شنبه(۹ و ۱۰ اردیبهشت) مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۹ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه ( ۱۰ اردیبهشت ) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز( ۸ اردیبهشت) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۷ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها