أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۷۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات دولتی، تورم در فرانسه به اوج خود رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، «برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که تورم در این کشور به اوج خود رسیده است و انتظار می‌رود تورم برای چندین ماه دیگر در همین سطح بالا باقی بماند.

گفته شده تا پایان سال ۲۰۲۳، احتمالاً شاهد کاهش تدریجی تورم خواهیم بود و پس از آن می‌توانیم تورم حدود ۲ درصد را در فرانسه شاهد باشیم.

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت که پیش‌بینی فعلی نشان می‌دهد که اقتصاد در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴ درصد رشد خواهد کرد و افزود که دولت فرانسه پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی اصلاح‌شده‌ای را تا اوایل جولای ارائه خواهد کرد.

لومر گفت: «اگر سیاست پولی تغییر نکند، نمی‌توانیم تورم را به سطح حدود ۲ درصد کاهش دهیم.»

پیش‌بینی می‌شود که تورم منطقه یورو در ماه می به ۸.۱ درصد در مقابل ۷.۴ درصد ثبت شده در آوریل برسد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایده اعطای کوپن غذا به خانوارهای با درآمد متوسط و کم را پیشنهاد کرده بود و براساس آمارها تقریباً ۸ میلیون شهروند فرانسوی کوپن دریافت می‌کنند.

فرانسه یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه یورو را داراست، اما آنچه باعث گرانی و افزایش نرخ تورم در این کشور شده تحت تأثیر وقوع و تداوم جنگ در اوکراین است. جنگی که نه تنها فرانسه، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر را نیز از نظر اقتصادی متأثر ساخته و در برخی مناطق به کمبود موادغذایی بویژه آرد و گندم منجر شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها