أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۸۱۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۷ تير ۱۴۰۱
رییس بانک جهانی اعلام کرد چندین ماه و شاید هم ۲ سال طول می‌کشد تا تورم بی‌سابقه در دنیا کاهش یابد.

بانک جهانی: تورم بی سابقه در دنیا تا 2 سال ادامه دارد

به‌گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از فورچون، رییس بانک جهانی اعلام کرد احتمالاً 2 سال طول می‌کشد تا قیمت‌ها در دنیا تحت کنترل درآید. آمریکا و سایر اقتصادهای جهان با نرخ تورمی مواجه هستند که طی چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

دیوید مالپس گفت:«ماه‌ها و ماه‌ها و شاید هم 2 سال طول می‌کشد تا تورم در دنیا کاهش یابد».

وی تاکید کرد تورم بالا و کمبود کالاهای اساسی مانند روغن، کودهای شیمیایی و گندم برخی کشورها را وارد رکود خواهد کرد.

مالپس با اشاره به کمبود کودهای شیمیایی و تاثیر آن بر کاهش تولید محصولات طی چندین سال آینده هشدار داد کمبود مواد غذایی باعث بی‌ثباتی در کشورهای فقیرتر می‌شود.

تورم در آمریکا به رکورد 8.6 درصد رسیده که بالاترین رقم طی چهل‌ساله گذشته را نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را بارها افزایش داده تا قیمت‌ها را به سطح قابل‌قبولی بازگرداند. بانک جهانی نگران است افزایش نرخ بهره در کشورهای پیشرفته اقتصاد دنیا را دچار رکود کند.

بانک جهانی در گزارش خود از دورنمای اقتصاد دنیا در ماه ژوئن نوشت:«بهبود از تورم رکودی در دهه 1970 مستلزم افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در اقتصادهای پیشرفته بود تا تورم مهار شود. اما این اقدام دنیا را ورود وارد رکود کرد».

مالپس به جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا پیشنهاد داد تمرکز خود را از افزایش نرخ بهره برداشته و از ابزارهای تنظیمی بانک مرکزی برای مهار تورم استفاده کند.

وی گفت:«اجازه دهید بانک‌ها پول بیشتری وام دهند تا این پول وارد زنجیره عرضه شده و محدودیت‌های عرضه را که باعث این افزایش تورم است از بین ببرد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها