يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۸۶۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۲ تير ۱۴۰۱
سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پایان عملیات اعزام حجاج به خانه خدا در روز جاری، گفت: پروازهای برگشت حجاج از ۲۳ تیر امسال آغاز می‌شود و تا ۱۶ روز ادامه دارد.
آغاز پروازهای برگشت حجاج از 23 تیر/ هواپیماهای  برجامی برای هما زیان‌ده است

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شمس‌ الدین فرزادی‌ پور امروز در نشست خبری پایان عملیات اعزام حجاج از طریق پروازهای این شرکت هواپیمایی، ضمن اشاره به‌ سالروز ‌شلیک ناجوانمردانه ناو وینسنس آمریکا به ایرباس مسافری ایران‌ایر در پرواز ۶۵۵ این شرکت هواپیمایی در ۱۲ تیر ۶۷ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این واقعه، اظهار داشت: حافظه تاریخ هیچگاه این جنایت ددمنشانه را فراموش نخواهد کرد و خلیج نیلگون همیشه فارس، تا جهان باقی است داغ این درد جانکاه را، در آبهای خروشان خود باقی نگه خواهد داشت تا ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی آمریکا، در حافظه بشریت، تنها در حد یک ادعا باقی بماند.

وی با اشاره به پایان پر‌وازهای اعزام حجاج، اظهار کرد:‌ این پروازها امروز با دو پرواز ساعت ۱۸:۲۵ و ۱۹:۵۵ از فرودگاه امام خمینی ‌(ره) به جده، عملیت رفت پروازهای حج به پایان می‌رسد.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: از آغاز پروازهای حج، تعداد ۱۶۲ پرواز از ۱۸ ایستگاه پروازی انجام شد و ۳۹ هزار و ۵۳۱ زائر به عربستان منتقل شدند.

فرزادی‌پور با اشاره به اینکه تعدادی از پروازهای حجاج زودتر از موعد‌ انجام شد، گفت: البته در ۲ یا ۳ پرواز ‌ تأخیر ۸ تا ۱۰ ساعته داشتیم اما در سایر پروازها به طور میانگین تأخیر پروازهای حج  ۳۷ تا ۳۸ دقیقه بود.

وی ادامه داد: پروازهای برگشت حجاج از ۲۳ تیر امسال آغاز می‌شود و تا ۱۶ روز ادامه دارد، در برخی روزها روزی ۱۲ الی ۱۴ پرواز حج با ۶ فروند هواپیما خواهیم داشت.

* سوخت‌گیری پروازهای حج در عربستان انجام نمی‌شود

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مشکل خاصی در تأمین سوخت پروازهای حج در عربستان نداریم ما از آنجا‌ که قرار شد پروازهای حج با ارزان‌ترین قیمت و با نرخ سال ‌۱۳۹۸ که یک سوم قیمت واقعی است انجام شود، بنابراین ‌هواپیماهای ما در عربستان سوخت گیری نمی‌کردند چون نرخ سوخت هواپیما در ایران هر لیتر‌ ۶۰۰ تومان و در عربستان هر لیتر ۱.۷ دلار است.

* تصمیم قیمت دلاری پروازهای داخلی برای اتباع خارجی‌ در انجمن شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شد

فرزادی‌پور درباره قیمت دلاری پروازهای داخلی برای اتباع خارجی گفت: این تصمیم در انجمن شرکت‌های هواپیمایی اخذ شد، علت آن واقعی سازی نرخ بلیت بود چون بلیت پرواز آبادان-مشهد برای عراقی‌ها در نجف از سوی آژانس ۹۰ تا ۹۵ دلار به زائران عراقی فروخته می‌شد در حالی که همان آژانس ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت همان پرواز به شرکت هواپیمایی پرداخت می‌کرد.

* هواپیماهای  برجامی زیان‌ده هستند

وی با بیان اینکه هواپیماهای برجامی خصوصاً ATR ها سودده نیستند که هیچ زیان ده هم هستند، گفت:  فقط‌ ۱۰ درصد پروازهای با ATR زیان کمتری دارند ولی به این معنی نیست که ATR ها را کنار بگذاریم‌ بلکه در مسیرهایی که یا زیان کمتری دارند یا سود و زیان آنها سر به سر باشد استفاده می‌کنیم.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بدهی ایران‌ایر بابت خرید هواپیماهای ATR‌ ‌۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار است.

* بازنشستگان هما در موعد مقرر از صندوق کشوری حقوق ماهانه دریافت می‌کنند‌

فرزادی‌پور درباره واگذاری صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سه ماه است این انتقال عملیاتی شده و بازنشستگان هما در موعد مقرر از صندوق کشوری حقوق ماهانه دریافت می‌کنند. با این حال سهمیه‌هایی مانند بلیت سالانه که بر گردن ماست، حتماً انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: و فعلاً استقراضی از شرکت‌های دیگر برای پرداخت حقوق کارکنان هما نداشته ایم.

* آغاز فروش بلیت پروازهای عرفه از طریق پورتال ایران‌ایر

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قیمت بلیت پروازهای عرفه بیان کرد: برای ایجاد تعادل در قیمت پروازهای روزهای عرفه به نجف و بغداد، سامانه فروش سیستمی بلیت‌ را در پورتال هما بارگذاری کرده ایم و فروش آن آغاز شده است.

فرزادی‌پور اضافه کرد: کارکنان هما پایین‌ترین حقوق را در مجموعه کارکنان دولت دریافت می‌کنند و خلبانان این شرکت هم در میان ایرلاین‌ها کمترین حقوق را دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها