أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۸۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۵ تير ۱۴۰۱
مقامات محلی یک منطقه مسکونی در آلمان استفاده آب گرم توسط شهروندان را سهمیه‌بندی کردند.
سهمیه‌بندی آب گرم در آلمان

به گزارش پایگاه خبری 5به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه بیلد آلمان گزارش داد که در پی افزایش شدید گاز در آلمان، در یک منطقه مسکونی در شهر دیپلدیزوالده در ایالت ساکسونی آلمان مصرف آب گرم توسط شهروندان سهمیه‌بندی شده است. این اقدام از طریق ارسال نامه توسط مالکان به مستأجران اطلاع‌رسانی شده است.

بر اساس متن نامه ارسالی دیگر شهروندان به صورت 24 ساعت دسترسی به آب گرم ندارند و آب گرم 600 واحد مسکونی به طور موقت و برای چند ساعت در روز برقرار خواهد بود.

فَلک کوهن میزِگیر، یکی از اعضای هیات مدیره این منطقه مسکونی می‌گوید: این اقدام برای اذیت کردن مستأجران نیست، بلکه همگام شدن با چیزی است که ما ممکن است سال آینده نتوانیم هزینه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنیم. ما می‌خواهیم مستأجران از خلال این بحران عبور کنند. همین حالا هم هزینه‌های زندگی بسیار گران است.

چند روز پیش هم رئیس سازمان محیط زیست در شهر هامبورگ هشدار داده بود که در صورت کمبود گاز، آب گرم در این شهر سهمیه‌بندی خواهد شد.

یاسمین فهیمی، دبیر اتحادیه‌های تجاری فدراسیون آلمان، در این باره گفته؛ کل صنعت آلمان در معرض فروپاشی دائمی است. آلومینیوم، شیشه و صنایع شیمیایی به خاطر کمبود صادرات گاز روسیه در بحران هستند.

ماه گذشته شرکت گازپروم روسیه گفت به دلایل فنی ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، صادرات گاز روسیه به آلمان 60 درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها