يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۲۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۱ تير ۱۴۰۱
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم، گفت: این جلسه ۹ مصوبه داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی کشور مساحت بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است، اظهار کرد: بیش از 160 هزار هکتار محیط‌های سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی در سراسر کشور وجود دارد که موضوع بازآفرینی شهری است.

وی ادامه داد: در  نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم مساحت این بافت‌ها و روش‌های بازسازی این محلات مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با یادآوری این‌که بازآفرینی شهری و بازسازی این محلات در مناطقی از کشور از جمله زاهدان آغاز شده است، افزود: این جلسه 9 مصوبه داشت که مقرر شد تا این مصوبه به زودی برای اجرا ابلاغ شود. از جمله این مصوبات این بود که مسئولیت ستاد بازآفرینی شهری در استان‌ها عملا به استانداران داده شود و استانداران پاسخگوی ستاد مرکزی باشند. همچنین اعتبارات و اختیارات به استانداران در استان‌ها واگذار می‌شود و مقرر شد تا در زمان معینی وضعیت بافت‌های فرهنگی و تاریخی در بافت‌های تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بافت‌های تاریخی و برخی مشکلات که در اینباره با وزارت میراث‌فرهنگی وجود دارد اعلام کرد: رییس‌جمهوری در سفر به استان قم که این موضوع مطرح شد دستوراتی دادند که باید بافت‌های تاریخی و موضوعاتی که مردم در بافت‌های تاریخی با آن مواجه هستند طی سه ماه تعیین تکلیف شود که میراث فرهنگی در این خصوص در حال انجام یکسری فعالیت‌هاست.

قاسمی افزود: در خصوص بافت‌های تاریخی در استان‌های دیگر از جمله یزد، آذربایجان‌غربی و در برخی از استان‌ها نیز کارهایی در حال انجام است زیرا مردم در بافت‌های تاریخی برخی استان‌ها مشکلاتی دارند. مقرر شد تا استانداران با کمک وزارت میراث فرهنگی با توجه به قوانین و مقرراتی که در میراث فرهنگی وجود دارد این موضوع را برای ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور تعیین تکلیف کنند. امیدواریم گزارش‌های این سازمان اعلام و به زودی در این خصوص تعیین‌تکلیف انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها