يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۴۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۳ تير ۱۴۰۱
گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار منتشر شد. این گزارش، مجموعه‌ای از داده‌های مربوط به فعالیت پلتفرم دیوار در سال ۱۴۰۰ است.
گزارش سال دیوار، آینه‌ای پیش روی بازار ایران
 
 به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از دیوار، دیوار این گزارش را در ۱۱ فصل و پیرامون موضوعات کلی کسب‌وکار خود منتشر کرده است. در فصل نخست این گزارش، دیوار در مورد تعداد کاربران خود سخن گفته است. این پلتفرم اعلام کرده تعداد گوشی‌هایی که سال گذشته اپلیکیشن دیوار باز کرده‌اند، بیش از ۵۳ میلیون و ۱۰۰ هزار گوشی بوده است. این تعداد گوشی نسبت به سال ۱۳۹۹، با ۲۰ درصد رشد همراه بوده است.
بخش دیگری از این گزارش، به تعداد نصب‌های فعال اپلیکیشن دیوار پرداخته است. دیوار، بر اساس آمارهای کافه‌بازار، در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳میلیون و ۶۰۰هزار بار از طریق این بازار نرم‌افزاری دانلود و نصب شده است. دیوار همچنین می‌گوید پس از ده سال از آغاز فعالیت این پلتفرم، اپلیکیشن دیوار بیش از ۵۰ میلیون بار از طریق کافه‌بازار نصب شده است.
 
گزارش سال دیوار، آینه‌ای پیش روی بازار ایران
 
دیوار در فصل بعدی این گزارش، به کاربران آگهی‌گذار پرداخته است. بیش از ۲۱میلیون و ۸۰۰هزار کاربر در سال گذشته در دیوار آگهی منتشر کرده‌اند. این تعداد به نسبت سال ۱۳۹۹، ۱۸درصد رشد داشته است.
گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار، در فصل بعدی، به تعداد آگهی‌های منتشرشده در این پلتفرم پرداخته است. دیوار می‌گوید در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۳۹میلیون و ۷۰۰هزار آگهی در دیوار منتشر شده است. گفتنی است سال ۱۳۹۹، حدود ۱۳۰ میلیون آگهی در دیوار منتشر شده بود که بیانگر رشد ۸درصدی آگهی‌های منتشرشده دیوار در سال ۱۴۰۰ است. دیوار همچنین در این بخش به توزیع زمان انتشار و بازدید آگهی‌های دیوار پرداخته و به کاربران خود توضیح داده است چه زمان‌هایی برای انتشار آگهی مناسب‌تر و چه زمان‌هایی برای بازدید آگهی‌ها زمان بهتری است.
دیوار در فصل پنجم گزارش سال خود به شرح وضعیت بازدیدهای این پلتفرم پرداخته است. دیوار می‌گوید در سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۵میلیارد و ۹۰۰میلیون بازدید یکتا از آگهی‌های این پلتفرم انجام شده است که بیش از ۹۳درصد این بازدیدها از طریق اپلیکیشن دیوار در سیستم‌عامل اندروید بوده، ۲/۵ درصد آن از طریق ا‍پلیکیشن دیوار در سیستم‌عامل آی‌اواس و  ۴/۵ درصد آن از طریق وب‌سایت بوده است. دیوار همچنین می‌گوید بازدیدهای یکتای این پلتفرم در سال ۱۴۰۰ و به نسبت سال ۱۳۹۹، ۱۲درصد رشد داشته است.
فصل ششم گزارش سال دیوار به دریافت اطلاعات تماس آگهی‌ها می‌پردازد. بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون بار، تعداد دریافت اطلاعات تماس کاربران بوده است. این به آن معناست که این تعداد کاربر، برای رفع نیازهای خود از طریق آگهی‌های دیوار اقدام به برقراری تماس با آگهی‌گذار کرده‌اند. دیوار اعلام کرده است متوسط بیشترین تعداد دریافت اطلاعات تماس مربوط به آگهی‌های دسته «استخدام و کاریابی» با متوسط ۶۳مرتبه دریافت اطلاعات تماس برای هر آگهی بوده است. دیوار در این فصل همچنین درباره تعداد مکالمات متنی انجام‌شده در بخش چت این پلتفرم به کاربران خود گزارش داده است. این پلتفرم اعلام کرده بیش از ۶۹۵میلیون و ۲۰۰هزار مکالمه متنی در سال ۱۴۰۰ در بستر دیوار انجام شده است و کاربران در این مدت بیش از ۴میلیارد و ۴۰۰میلیون پیام رد و بدل کرده‌اند.
 
گزارش سال دیوار، آینه‌ای پیش روی بازار ایران
 
فصل هفتم گزارش سال دیوار به موضوع جستجو در دیوار پرداخته است. پراید، پرجستجوترین کلیدواژه دیوار در سال ۱۴۰۰ بوده است. پس از پراید که با بیش از ۲۴میلیون بار جستجو در صدر جدول جستجو قرار داشته است، کلیدواژه‌های مبل، کبوتر، سگ، موتور، طلا و دوچرخه در رده‌های بعدی کلیدواژه‌های پرجستجو قرار دارند. دیوار درباره کلیدواژه‌های پرجستجو اعلام کرده است این جستجوها، از سمت کاربران است و ارتباطی با انتشار آگهی با موضوع این کلیدواژه‌ها ندارد. گفتنی است دیوار در جهت حفظ حقوق حیوانات به تازگی انتشار آگهی‌های خریدوفروش حیوانات خانگی را در پلتفرم خود ممنوع کرده است. به این ترتیب جستجوی کلیدواژه حیوانات خانگی نظیر کبوتر، سگ، گربه، به معنای انتشار آگهی‌های مربوط به معاملات این دسته از حیوانات نیست. همچنین لازم به ذکر است در میان کلیدواژه‌های پرجستجو در میان دسته‌های اصلی، دسته «وسایل نقلیه» بیشترین سهم را از کلمات پرجستجو داشته‌اند.
در فصل بررسی آگهی‌ها، دیوار می‌گوید بیش از ۲۹۶میلیون و ۱۰۰هزار بار آگهی‌های خود را بررسی کرده است. این بررسی‌ها شامل آگهی‌های تازه ارسال‌شده یا آگهی‌های ویرایش‌شده در دیوار است. همچنین در فصل بعدی دیوار به موضوع گزارش کاربران پرداخته و اعلام کرده در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آگهی از طرف کاربران به دیوار گزارش شده که «تکراری‌بودن آگهی»، «بیشتربودن قیمت به نسبت ارزش واقعی کالا یا خدمات»، «خلاف قانون‌بودن آگهی» و «وجود نداشتن کالاها یا خدمات» مهم‌ترین دلایل رد گزارش آگهی‌ها بوده است. دیوار همچنین می‌گوید تعداد کاربران مسدودشده به نسبت سال ‍۱۳۹۹ رشدی ۵برابری داشته است. این پلتفرم می‌گوید افزایش تعداد تعلیق و مسدودی کاربران در مکالمه متنی یا در دسترسی به اپلیکیشن، به دلیل تمرکز بیش از پیش دیوار بر جلوگیری از رفتارهای مخرب یا خلاف قانون، از جمله ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری بوده است.
فصل دهم گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار با محوریت کاربران غیرشخصی در دیوار است. این فصل از گزارش به کاربرانی می‌‍پردازد که با استفاده از پنل‌های مختلف اقدام به انتشار آگهی کنند یا در زیردسته عمده‌فروشی کالایی را بفروشند یا در دسته‌های خدمات و استخدام و کاریابی، نشانه‌های کسب‌وکاری داشته باشند. دیوار اعلام کرده است بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر غیرشخصی در دیوار در سال گذشته فعالیت کرده‌اند که اگر این تعداد برای اداره کسب‌وکارشان به اقلا ده متر مربع فضا نیاز داشتند برای ادامه کار این تعداد کاربر، به فضایی به مساحت ۱۴برابر بازار بزرگ تهران نیاز بود.
وا‍پسین فصل این گزارش هم به تعداد افراد شاغل در دیوار پرداخته است. ۱۳۴۰ نفر تعداد افراد شاغل در دیوار و شرکت‌های زیرمجموعه این پلتفرم هستند.
شایان ذکر است این گزارش حاوی اطلاعات کلی و البته جامعی از کسب‌وکار دیوار در سال گذشته است که به تفکیک به موضوعات مختلف پرداخته و از رفتار این پلتفرم در سال ۱۴۰۰ به کاربران خود گزارش داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها