أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۰۱۳۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
وزیر ارتباطات گفت: با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اورآسیا صادر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از  ایرنا، «عیی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: از روز پنجشنبه (۳۰تیر) به مسکو آمده‌ام. قبل از آن نیز هیأتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۳۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم‌ترازان و هم‌قطاران خود و آماده‌سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده‌اند.

وی افزود: البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و اکنون این شرکت ها در نشست‌های رو در رو، به توافقات عملیاتی دست پیدا کرده‌اند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: برای نخستین‌بار است که مجموعه‌ای از بزرگترین شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشتیبانی وزارت ارتباطات تا مرحله توافق نهایی با شرکت‌های متناظر روسی در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالاها و خدمات ارتباطی و فناوری پیش رفته‌اند.

زارع‌پور تصریح کرد: با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم‌افزار و سخت‌افزار را به روسیه و حوزه اورآسیا صادر خواهند کرد. شرایط فعلی بازار بین‌المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای رقم خورده که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را در این بازارها دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته‌ام. از پارک علوم و فناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش‌بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.

وی با اعلام اینکه تا امروز ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است، اعلام کرد: با امضای این اسناد، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می‌یابد و مسیر حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار روسیه و به تبع آن در بازار اورآسیا هموار می‌شود. به تدریج جزییات دستاوردهای این سفر را برایتان خواهم گفت.

صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه ارتباطات به روسیه و اوراسیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها