کد خبر: ۵۱۰۵۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم با مدیران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان در سالن کنفرانس شهید جمکرانی خانه معلم برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، پیش از ظهر روز گذشته نشست هم‌اندیشی و صمیمی» مسئولان کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم» سردار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره و فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب (ع)، احمد حاجی‌زاده معاون استاندار قم و علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره با مدیران رسانه‌های استان در سالن کنفرانس شهید جمکرانی خانه معلم برگزار شد.


*کنگره‌های شهدا عملیاتی سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام هستند
سردار محمدرضا موحد در ابتدای این نشست، حماسه هشت سال دفاع مقدس را پیمودن راه عزت و سربلندی ایران در برابر زورگویان و مستکبران جهان دانست و گفت: در سایه هدایت ولایت فقیه و خون سرخ شهدا بودن، مهم‌ترین دلیل افتخار نظام اسلامی است با آن توانسته به پیروزی و موفقیت برسد.

وی افزود: ایران اسلامی تنها کشوری‌ست که می‌تواند با استکبار و آمریکا روبرو شود و آن‌ها حتی نمی‌توانند تلافی کنند و این دستاورد جان‌فشانی، ایثار و مقاومت ملت غیور جمهوری اسلامی ایران است.

 

برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره شهدای قم با مدیران رسانه‌ها+ تصاویر

دبیرکل کنگره ملی شهدای استان قم ابراز کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر ایثارگران، شهدا و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس علاوه بر عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی، در حقیقت الگوسازی برای نسل جوان و گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه قدرتمند مقاومت در منطقه شکل گرفته، اضافه کرد: اگر شهادت هنر مردان خداست، زنده نگه داشتن یاد شهدا نیز هنر مردان بی‌ادعاست؛ در سال‌های بعد از دفاع مقدس، یادواره‌های شهدا با جدیت دنبال شده است تا درس از خودگذشتگی شهدا به نسل جوان منتقل شود.

فرمانده سپاه قم بر حماسه‌آفرینی شهدا در طول ۴۳ سال گذشته اشاره کرد و افزود: کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ به‌عنوان نخستین کنگره کار خود را آغاز کرد و بعد از تایید رهبری بنا شد که این کنگره هر چند سال یکبار در همه استان‌های کشور دنبال شود.

وی تصریح کرد: در اوج شرایط کرونایی کشور، تنها دیدار‌های مقام معظم رهبری که تعطیل نشد، دیدار معظم له با اعضای ستاد کنگره شهدای استان‌ها بود که این نشان از اهمیت ویژه کنگره‌ها دارد.

موحد تاکید کرد: کنگره‌های شهدا عملیاتی مهم و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام است و امیدواریم با برگزاری مطلوب این کنگره‌ها بتوانیم در مأموریت مهم انتقال پیام شهدا و تداوم راه آن‌ها موفق باشیم.

 

برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره شهدای قم با مدیران رسانه‌ها+ تصاویر

*کلیه دستگاه‌های استان قم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره بسیج شوند
احمد حاجی‌زاده رئیس کمیته امنیت و رزمایش کنگره ابراز کرد: آنچه که رهبری از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها انتظار دارند این است که این مراسمات تولید انرژی مضاعف در جامعه کنند و اندیشه‌ها اصلاح شوند؛ در یادواره‌های شهدا بایستی بصیرت‌افزایی صورت بگیرد و پیام شهدا به جامعه منتقل شود.

وی اصل کنگره شهدا را مرتبط و منطبق با منطق فرهنگ قرآنی دانست و گفت: یاد و خاطره شهدا ذکر بوده و همان یاد خدای متعال است؛ بحث شروع برگزاری کنگره‌های شهدا نیز به زمان صدر اسلام برمی‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اضافه کرد: اگر مروری به خطبه ۱۱۷ نهج‌البلاغه داشته باشیم، می‌بینیم که مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام) خودشان یاد و خاطره شهدای جنگ صفین را زنده نگه می‌دارند و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا را تبیین می‌کنند.

وی با تاکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، تصریح کرد: کل استان قم، همه دستگاه‌های استانی و ظرفیت‌ها بایستی بسیج شوند و در راستای برگزاری کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کنند.

 

برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره شهدای قم با مدیران رسانه‌ها+ تصاویر

*از تولید سمفونی شهدای قم تا برپایی ویژه‌برنامه «فصل شیدایی»
در ادامه، علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در رابطه با فعالیت‌های انجام شده توسط کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، ابراز کرد: تولید کتاب، اولین محور برنامه‌ها است که با همکاری انتشارات کتاب جمکران قرار است ۵۰ جلد کتاب با محوریت شهدای استان به چاپ برسد که تا کنون ۶ جلد از این کتاب‌ها چاپ و رونمایی شده‌اند.

وی بیان کرد: تهیه و تولید دو فیلم سینمایی، دو مستند ۲۶ قسمتی و ۱۰ قسمتی از زندگی شهید زین‌الدین، تولید ۶۰ مستند از فرماندهان شهید استان قم، تئاتر شهدای قم، برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی و... دیگر برنامه‌های کنگره است.

وی ادامه داد: از سایر فعالیت‌های مهمی که توسط کنگره در حال انجام است و ادامه دارد می‌توان به تولید سمفونی شهدای استان قم، یادواره‌های شهدا، دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا، فضاسازی محیطی شهر، فعالیت تولیدی شهدایی در فضای مجازی و جمع‌آوری اسناد و تصاویر مربوط به شهدا اشاره کرد.

رئیس ستاد کنگره شهدای قم اظهار کرد: برپایی ویژه برنامه «فصل شیدایی» که ترکیبی از سینما و نمایش است، به مدت حداقل دو هفته از ابتدای هفته دفاع مقدس در مهرماه با همکاری سازمان هنری اوج نیز از برنامه‌های فاخری است که در راستای برگزاری کنگره انجام خواهد شد.

وی گفت: ارتش استان قم پنج یادواره تا آبان‌ماه و پیش از اجلاسیه کنگره برگزار می‌کند که تا کنون یادواره شهدای ستاد، نیروی هوایی و نیروی زمینی آن صورت گرفته و دو یادواره دیگر نیز برگزار خواهد شد.

 

برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره شهدای قم با مدیران رسانه‌ها+ تصاویر

*هشت اجلاسیه در کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود
خوش‌گفتار مقدم با تاکید بر اینکه کنگره ملی شهدای استان قم هشت اجلاسیه در آبان‌ماه برگزار خواهد کرد، مطرح کرد: عناوین این اجلاسیه‌ها به ترتیب شهدای نیروی انتظامی (فراجا)، شهدای ارتش، شهدای نهضت جهانی اسلام و بین‌الملل، شهدای بانوان، اجلاسیه جوانان، سنگر سازان بی‌سنگر، شهدای اصناف و اجلاسیه پایانی با محوریت ۶۰۹۰ شهید استان قم است.

گفتنی است این نشست هم‌اندیشی با بیان پیشنهادات و نقطه‌نظرات مدیران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان قم، در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره ۶۰۹۰ شهید استان، انعکاس و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر، فعالیت‌های رسانه‌ای و... در این زمینه، به پایان رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها