کد خبر: ۵۱۰۶۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مردم با با ثبت پویشی از دولت درخواست کردند تا از تولید و افزایش صادرات حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان « درخواست از دولت برای حمایت از تولید و افزایش صادرات» درخواست پیگیری کرده بودند.

آنها اعلام کردند: سال‌هاست که دستور رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید ملی بروی زمین مانده است، ابتدا برای مردم شفاف نمایید که چه کارهایی در این زمینه در دست اقدام است و بعد از آن تبیین کنید اصولا چه تغییری در رویکرد دولت انقلابی نسبت به دولت های قبلی در زمینه تولید و صادرات اتفاق افتاده است؟

همانطور که احادیث بسیاری که از ائمه اطهار(علیهم السلام) در مورد مسئله کار وجود دارد و صریحا از بیکاری جامعه نهی شده است (تا این حد که بیکاری عامل اصلی فساد شمرده شده است) ، لذا به ذهن اینطور می‌رسد که حل مسئله تولید و صادرات مشکلات زیادی را از جامعه حل خواهد کرد.

از طرف دیگر ، همه می‌دانیم که سوداگری و دلالی در حال حاضر بر وضع اقتصادی کشور حاکم است و باید سریعا این مسأله سر و سامان بگیرد.
کنترل و نظارت هم حدودی دارد و نمی توان با کنترل های سخت کل کشور را مجبور به تمکین از ضوابط کنیم (کما اینکه در مسیله افزایش اجاره بهاء شاهد عدم اجرای مصوبه دولت بصورت کلان بودیم).

بنابراین هر گاه راهی را می خواهیم ببندیم ، قاعدتا راه دیگری باید باز کنیم. هر فردی می‌تواند تشخیص دهد که اگر دولت به درستی از صادرات حمایت کند ، کل سرمایه هایی که در حال حاضر تمرکز به واردات و سوداگری بازار دارد ، به سمت صادرات کشیده خواهد شد.

البته انصاف هم این است که فاصله ارزش پول ملی در شرایط فعلی یک فرصت بسیار بزرگ برای مدیریت و توسعه امر صادرات است.

لذا خواهشمند است اولا با کاهش یا حذف تعرفه صادرات و دوما افزایش طرح های حمایتی از صادرات کالاهای تولید ملی دارای کیفیت ، گام بزرگی برای اصلاح امور کشور بردارید.

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به 1000  و بالاتر خبرگزاری فارس پیگیری‌های مختلفی در این‌باره انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها