أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۷۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
فصل هجدهم لیگ برتر فوتسال زنان در حالی از شهریور ماه آغاز می‌شود که تعداد تیم‌ها کاهش یافته و این امر می‌تواند نوید بخش سطح کیفی قابل قبول بازی‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایرنا، قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان در حالی پنجم مرداد انجام شد که این فصل به دلیل کم شدن تعداد تیم‌ها، به طور حتم تفاوت زیادی با فصل گذشته خواهد داشت؛ موضوعی که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت لیگ برتر داشته باشد و از گلایه سرمربیان باشگاهی و بازیکنان فوتسال نیز بکاهد. کادر فنی و بازیکنان در فصل‌های قبل همیشه از تعداد زیاد تیم‌ها، تفاضل گل بالا و تفاوت در سطح بازی‌ها شاکی بودند و این موضوع را یکی از عوامل پایین آمدن کیفیت لیگ برتر فوتسال زنان می‌دانستند.

تیم‌هایی که با اختلاف فاحش نتیجه بازی را به تیم‌های بالای واگذار می‌کردند که این امر از جذابیت لیگ کاسته بود.

فصل هفدهم لیگ برتر فوتسال زنان در ۲ گروه هفت تیمی برگزار شد و ۱۴ تیم به مصاف یکدیگر رفتند. در واقع بازی‌ها به صورت رفت و برگشتی برگزار نشد و تیم‌های برتر از هر گروه راهی مراحل بعد شدند و در  پلی‌آف به مصاف حریفان خود رفتند.

در آن فصل تیم‌های پالایش نفت آبادان، بوتاپارس ایرانیان، فرهان ملارد، پویندگان فجر شیراز، مس کرمان، هیئت فوتبال رودان، چیپ کامل مشهد، پیکان تهران، نصر فردیس، ملی حفاری اهوز، مس رفسنجان، کیمیای اسفراین، پارس آرا شیراز و هیئت فوتبال اصفهان حضور داشتند.

این رقابت‌ها با قهرمانی پیکان تهران، باشگاهی که برای نخستین بار با تیم‌داری در فوتسال زنان، جام قهرمانی را از آن خود کرد، پایان یافت؛ اما در این فصل از لیگ برتر با تصمیم مسئولان سازمان لیگ فوتسال زنان تصمیم بر آن شد تا تنها هشت تیم برتر در این رقابت‌ها شرکت کنند و مرحله پلی‌آف هم در کار نخواهد بود.

در این فصل تیم‌های پالایش نفت و آبادان، مس رفسنجان، بوتا پارس ایرانیان، پیکان تهران، فرهان ملارد، نصر فردیس، صنعت فجر شیراز و شرکت ملی و حفاری از ۱۸ شهریورماه به مصاف حریفان خواهند رفت.

مسابقاتی که از نقطه نظر سرمربیان باشگاهی می‌توانست روزگاری انگیزه بازیکنان برای رسیدن به تیم ملی باشد؛ اما در سال‌های اخیر این انگیزه در میان هیایوی اختلاف در میان مسئولان فدراسیون فوتبال و حواشی ایجاد شده گم شد. تیم ملی بدون هیچ اردو و مسابقه‌ای به سر می‌برد و این بلاتکلیفی می‌تواند در آینده در کاهش انگیزه باشگاه‌ها برای تیم‌داری در فوتسال زنان موثر باشد.

به ویژه آنکه در فوتسال زنان برخلاف فوتبال بانوان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم وجود ندارد و این امرهم نقش پررنگی در کاهش انگیزه بازیکنان و نبود حامیان مالی دارد.

فدراسیون فوتبال هر چند در این فصل تلاش کرده است تا تغییری در شیوه لیگ برتر فوتسال زنان بدهد اما به نظر نمی‌رسد این تحولات با نبود برنامه ریزی درست و بلندمدت نتیجه بخش باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها