أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۷۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
وزیر انرژی عربستان با معاون نخست وزیر روسیه و مذاکره کننده ارشد اوپک پلاس برای بحث در مورد همکاری بیشتر میان دو کشور در آستانه نشست ماهانه اوپک پلاس دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبر 598 به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه و مذاکره کننده ارشد اوپک پلاس برای بحث در مورد همکاری بیشتر میان دو کشور در آستانه نشست ماهانه اوپک پلاس در این هفته دیدار کرد.

بر اساس توئیت وزیر انرژی عربستان، «در این دیدار در مورد آخرین تحولات فعالیت کمیته مشترک عربستان و روسیه و فرصت های همکاری میان دو کشور در چارچوب این کمیته بحث و گفت و گو شد.»

نشست بعدی اوپک پلاس قرار است در سوم ماه آگوست برگزار شود.

نشست بعدی اوپک پلاس که برای 3 آگوست برنامه ریزی شده است، ممکن است شاهد پایان یافتن کاهش تولید بی سابقه این کارتل نفتی باشد که در سال 2020 در بحبوحه افت شدید تقاضای به علت قرنطینه های همه گیری کرونا در سراسر جهان ایجاد شد.

در آن زمان، این گروه موافقت کرد تا در مجموع 9.7 میلیون بشکه در روز از عرضه جهانی نفت حذف شود؛ از آن زمان به بعد، اوپک پلاس به تدریج این کاهش تولید را کم کرده (تولید را افزایش داده) اما عملکرد ضعیفی داشته و این نگرانی به وجود آمده است که همه اعضای آن قادر به افزایش تولید خود مطابق با رشد تقاضا نیستند.

اوپک پلاس در نشست گذشته خود در اوایل ماه جولای تصمیم گرفت تا به افزایش تولید بیشتری داشته باشد و ماهانه 648 هزار بشکه در روز در ماه‌های جولای و آگوست تولید داشته باشد. رقم قبلی افزایش تولید این گروه 432 هزار بشکه در روز بود.

رویترز به گفته منابع آگاه نوشته است، اوپک پلاس ممکن است میزان تولید خود را در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه دارند، اما گفت و گوهایی نیز در مورد افزایش متوسط تولید صورت خواهد گرفت.

بخش تحقیقات بانک ANZ اعلام کرد: «باوجود اینکه عرضه لیبی و اکوادر درحال ثبات یافتن است اما تولید اوپک محدود شده است. سرمایه گذاری کم در بسیاری از کشورهای عضو تولید را محدود نگه می دارد.»

تحلیلگران «انرژی اینتلجنس» نیز با اشاره به محدودیت ظرفیت مازاد اعضای اوپک پلاس اعلام کردند، افزایش قابل توجه تولید نفت از سوی این گروه پس از نشست هفته آینده بعید است.

به نوشته این گزارش، تنها دو عضو اوپک، عربستان سعودی و امارات، ظرفیت مازاد قابل توجهی دارند و هر دو در پاسخ به درخواست‌های اروپا و ایالات متحده برای افزایش تولید به منظور جبران کاهش تولید نفت روسیه در نتیجه کمبود نفت این کشور به علت تحریم های غرب، اعلام کرده ‌اند که تمایلی به استفاده از ظرفیت مازاد خود ندارند.

البته گفته می شود، عربستان و امارات نیز ظرفیت مازاد کافی برای افزایش تولید ندارند. تحلیلگران نسبت به افزایش تولید عربستان به رقم تولید روزانه 12 میلیون بشکه نفت ابراز تردید کرده ‌اند.

حتی امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهور فرانسه، در ماه ژوئن طی یک گفت‌ وگو با بایدن گفته است که عربستان ظرفیت بسیار کمی برای افزایش صادرات نفت دارد.

پیش از این در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان، وزیر خارجه عربستان سعودی گفته بود، در نشست میان سران آمریکا و کشورهای عربی، بحثی در مورد نفت صورت نگرفت و اوپک به ارزیابی شرایط بازار ادامه خواهد داد و هرچه لازم باشد، انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها