أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۱۳۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سخنگوی گمرک از صادرات ۳۶۶ هزار تن‌ بنزین به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار در چهار ماهه امسال به چهار کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، سید روح الله لطیفی، ‌اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۶۶ هزار تن بنزین به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار به چهار کشور صادر شد.

وی افزود: امارات با خرید ۲۶۹ هزار تن، افغانستان با ۵۹هزار تن ، عراق با ۳۴ هزار تن و ارمنستان با چهار هزار تن‌، چهار کشور خریدار بنزین ایرانی در چهار ماه نخست امسال بودند.

لطیفی در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص خرید ۲۷ سنتی هر لیتر بنزین گفت:  گمرک بر اساس بند "خ" ماده ۳ قانون امور گمرکی، مرجع رسمی آمار تجارت خارجی  غیرنفتی کشور است، بر اساس آمار ثبت شده، متوسط  قیمت بنزین فروخته شده در سه سال گذشته همواره بین ۳۵ تا ۳۸سنت در ازای هر لیتر در نوسان بوده است و ۲۷ سنت اعلامی توسط برخی افراد  کاملا اشتباه بوده  و اسناد و   آمارهای گمرک، با این ادعا کاملا فاصله دارد. 

سخنگوی گمرک بیان کرد: این ارزش بر اساس فروش عمده تجاری و در محل مبدا تولید است و  به منزله قیمت فروش نهایی در مقصد نیست و اصطلاحا بهای تمام شده آن در  مقصد با همه هزینه ها از جمله بارگیری، انبارداری، حمل، بیمه، سود فروش، جابجایی پول و غیره هزینه های سربار اعلام نمی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها