أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۸۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر خط مترو در تهران حدود ۵۵ میلیون دلار هزینه صرف می‌شود، گفت: اضافه شدن حداقل ۱۵۰۰ واگن به شبکه خطوط مترو لازم است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران جهت ساخت و توسعه خطوط مترو تهران اظهار داشت: برای ساخت هر کیلومتر خط مترو حدود ۸۲۵ نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و برای سرویس‌دهی استاندارد و مسافران اضافه شدن حداقل ۱۵۰۰ واگن دیگر به شبکه خطوط مترو لازم است.

وی با اشاره به اینکه هر واگن مترو ظرفیت پذیرش ۴۴ مسافر به صورت مسافر و ۱۸۰ مسافر به حالت کلی یعنی نشسته و ایستاده دارد گفت:‌در اوج ترافیک روزانه بیش از ۲.۵ میلیون سفر در تهران توسط شبکه خطوط هفت‌گانه مترو هر روز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه هزینه تأمین برق یک ماه شبکه مترو در حال حاضر حدود ۲ میلیارد تومان است، گفت:‌هزینه خرید هر واگن مترو حدود یک میلیون دلار و هزینه ساخت هر ایستگاه حدود ۱۲ میلیون دلار است.

درستی با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر مترو در تهران حدود ۵۵ میلیون دلار هزینه صرف می‌شود، گفت: در صورت ساخته نشدن مترو هر روز حدود ۳۰ کیلومتر به طول صف ترافیک خودروها در بزرگراه‌ها و معابر حمل و نقلی اضافه می‌شد این در حالی است که با بهره‌مندی از شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی تهران سالانه حدود ۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ طول مسیر ساخته شده شبکه مترو تهران در حال حاضر حدود ۲۵۲ کیلومتر است که حدودا برابر فاصله تهران ـ ساری بوده همچنین مترو تهران به لحاظ طول مسیر، تعداد ایستگاه‌های احداث شده کیفیت ساخت و نگهداری یکی از ۲۰ مترو برتر جهان به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از اولین ایستگاه‌های مترو در تهران از سال ۷۷ آغاز شد که نخستین ایستگاه آن صادقیه بود، گفت:‌ شبکه مترو تهران تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد نفر مسافر را تحت پوشش قرار داده که این رقم حدود ۱۲۰ برابر جمعیت کل کشور است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها