أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۹۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
استاندار قم با حضور در منزل شهیدان جعفری‌نیا با خانواده معظم این شهدا دیدار و از صبر و مجاهدت خانواده آنها تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از بسام نیوز، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در راستای برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، با حضور در منزل شهیدان احمد، محمد و علی جعفری‌نیا با خانواده این شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار یاد و خاطره شهیدان جعفری‌نیا را گرامی داشت و اظهار کرد: ما به دعای خانواده شهدا نیازمندیم و مسئولان و مردم نیز باید با الگوگیری از سیره زندگانی شهدا در مسیر اعتلای میهن اسلامی گام بردارند.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دکتر علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این دیدار حضور داشتند.

همچنین در ادامه این دیدار با اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهیدان جعفری‌نیا و لوح سپاس، از صبر و مجاهدت خانواده این شهدای والامقام قدردانی شد.

شهید محمد جعفری‌نیا در سال ۱۳۵۹ عازم جبهه و در جنگ‌های نامنظم، یکی از نیروهای دکتر شهید مصطفی چمران شد؛ پس از شهادت شهید چمران، به تیپ ۲۵ کربلا پیوست و تا مرحله فرماندهی گردان پیش رفت، سپس به لشکر ۵ نصر خراسان رفت و تا سمت فرمانده تیپ یکم، ارتقا درجه یافت؛ این شهید بزرگوار در عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی و والفجر 3 شرکت داشت و پس از چندین بار مجروحیت شدید، سرانجام در تاریخ دوازدهم مرداد ۱۳۶۲ در حالی که بیش از ۱۰ روز از مراسم عروسی‌اش نگذشته بود، در مهران به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

شهید احمد جعفری‌نیا در ۲۴ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش و شهید علی جعفری نیا نیز در تاریخ ۲۴ شهریور سال ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسیدند؛ گفتنی است این دو شهید والامقام از نیروهای بسیجی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها