أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۰۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با تکذیب خبر سرقت از موزه بوعلی، گفت: مرحله نخست گردشگری دستکند «سامن» هفته دولت با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود‏‎.

به گزارش پایگاه 598، علی مالمیر در حاشیه دیدار خبرنگاران از شهر زیرزمینی دستکند «سامن» از توابع ملایر اظهارداشت: کار کاوش در دستکندهای سامن و روستای ارزانفود در دست اقدام است و در حوزه زیرساخت‌ها مانند مرمت، استحکام‌بخشی دیواره‌ها، مرمت اسکلت‌ها، نورپردازی، تملک و احداث ساختمان و آماده‌سازی ورودی دستکند «سامن» اقدامات خوبی انجام شده است‎.

وی درباره دیدار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دستکند «دهبُنه» تویسرکان در سفر استانی رئیس‌جمهوری، بیان کرد: این دستکند موقعیت و چشم‌انداز زیبایی دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری است که در این سفر مقرر شد امسال یک فصل کاوش در دستکند تویسرکان انجام شود‎.

مالمیر گفت: در سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان همدان، طرح‌هایی را در چند محور تعریف کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق این سفر برای ۳ حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مصویه گرفتیم، که دستکندها، ساماندهی و مرمت بافت‌های واجد ارزش شهری و روستایی، تکمیل زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری، مناطق نمونه و محورهای گردشگری و ایجاد نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی استان همدان از جمله محورهای مهم ارائه شده در سفر استانی رئیس‌جمهوری بود‎.

مالمیر افزود:همدان یکی از استان‌هایی است که امسال ۳۱ میلیارد تومان امسال برای موزه منطقه‌ای آن پیش‌بینی و ۲۲ میلیارد تومان برای تملک آزادسازی حریم هگمتانه ابلاغ شده و این ردیف‌های ملی غیر از مصوبات سفر استانی است‏‎.

وی با تأکید بر این که جایگزینی اشیاء بدل به جای اصل در موزه بوعلی همدان صحت ندارد، گفت: این که امین اموال موزه، اشیاء بدلی را جایگزین اشیاء اصل می‌کرده است، صحت ندارد‎.

مالمیر درباره شفاف‌سازی سرقت از مخزن موزه‌ بوعلی همدان بیان کرد: اظهارات مقام انتظامی درباره سرقت از موزه که صرف ادعای یک فرد معلوم‌الحال انجام گرفت و بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت، غیر حرفه‌ای و غیرمسئولانه است‏‎.‎‏ متأسفانه شایعات و اخبار نادرست درباره سرقت از موزه بوعلی زیاد است و زیر ساخت‌های امنیتی و حفاظتی موزه‌ها در استان همدان ایراد ندارد و خطای انسانی اتفاق افتاده است‏‎.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها