أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال 2022 به میزان 17 درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال رشد 17.04 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده است.
کالیکستو اورتگا، رئیس کل بانک مرکزی ونزوئلا، در این رابطه گفته این بالاترین رشد اقتصادی در میان کشورهای منطقه آمریکای لاتین است.

این نخستین بار از سال 2019 است که بانک مرکزی ونزوئلا اقدام به انتشار آمار درباره رشد اقتصادی این کشور کرده است.

اورتگا همچنین گفت که این بانک درباره رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال پیش‌بینی‌هایی دارد اما درباره رقم آنها صحبت نکرد.

وی گفت: اقتصاد بخش خصوصی در این کشور در سه ماهه نخست سال 2022 رشد 18.7 درصدی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ونزوئلا همچنین گفت: در سه ماهه پایانی سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال 2020 اقتصاد ونزوئلا رشد بیش از 19 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده است.

از سال 2014 اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی درگیر رکود شدید و تورم بسیار بالا بوده است.

بزرگی اقتصاد ونزوئلا که 10 سال پیش 400 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشت، حالا به 50 تا 60 میلیارد دلار رسیده است.

دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال 2019 تصمیم گرفت تا دخالت دولت در اقتصاد این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد و به دنبال سیاست‌های ضد دلاری حوزه بازرگانی، خدمات و تولید اقتصاد ونزوئلا جان تازه‌ای گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها