يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۸۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
عبور دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان واکنش ارتش چین را به دنبال داشت و پکن بر آمادگی خود برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بر سر تایوان به دنبال سفرهای اخیر مقامات آمریکایی ادامه دارد، ارتش چین به آمریکا درباره انجام اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داد.

منابع رسانه‌ای از چین خبر دادند، ارتش این کشور به اقدام روز یکشنبه (امروز) کشتی‌های جنگی امریکا در عبور کردن از تنگه تایوان واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، ارتش چین هشدار داد  که این کشور در حال رصد حرکت کشتی‌های جنگی آمریکا از طریق تنگه تایوان هستیم و برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمادگی داریم».

دو کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا امروز یکشنبه در آب‌های تنگه تایوان حرکت کردند که طبق گزارش‌ها، اولین عملیات از این دست پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بود.

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که رزمناوهای «چانسلارس‌ویل»( Chancellorsville) و «آنتینام» (Antietam) در حال انجام عملیات در تنگه تایوان هستند.

طبق گزارش‌ها، انجام چنین عملیاتی معمولاً ۸ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد و ارتش چین به دقت آن‌ها را رصد می‌کند.

کشتی‌های جنگی ایالات متحده و برخی کشورهای متحد آن از قبیل انگلیس و کانادا در سال‌های اخیر بارها از تنگه تایوان عبور کرده‌اند؛ اقدامی که همواره با واکنش تند چین مواجه شده است.

پکن که تایوان را بخشی از چین می‌داند، این تحرکات واشنگتن و متحدانش را مغایر اصل «چین واحد» و دخالت در امور داخلی چین می‌خواند و بارها بر آمادگی خودش برای حفظ حاکمیت چین تاکید کرده است.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است.

بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند. چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها