أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۰۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: فردی که از طریق فضای مجازی و راه اندازی سایت همسریابی، اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه 598 ، سرهنگ فرج شجاعی روز چهارشنبه در این باره گفت: چند نفر از شهروند خانم با ارائه مرجوعه قضائی به کلانتری ۳۱ جنت شیراز مراجعه و اعلام کردند در سایت همسریابی با شخصی که خود را دکتر معرفی کرده آشنا و پس از وعده خواستگاری و ازدواج و جلب اعتماد، کارت بانکی آنها را به منظور کار آفرینی و واریز حساب ارزی اخذ و سپس اقدام به کلاهبرداری از این شهروندان کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که متهم پس از اخذ کارت بانکی، در یکی از سایت های فضای مجازی اقدام به فروش صوری مواد اولیه پلاستیک و شتر مرغ می‌کند و خریداران پس از واریز وجوه اولیه بابت بیعانه،این فرد گوشی خود را خاموش و دیگر پاسخگو آنان نبوده و از این طریق نیز اقدام به کالاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: ماموران کلانتری ۳۱ جنت تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار ۳۵ ساله را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

شجاعی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از حدود ۴۰۰ نفر شهروند اقرار کرده، گفت: تاکنون ۶۰ نفر از شکات جهت پیگیری به کلانتری مراجعه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازرسی از کیف دستی متهم سه قطعه کارت شناسایی شرکت ملی نفت، کارت هلدینگ بازرگانی تجاری، تعدادی کارت به نامهای افراد مختلف، اوراق از قبیل اقرارنامه، تعهدنامه، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت و چک‌های بانکی کشف شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت بررسی دقیق‌تر و کشف سایر کلاهبرداری‌های احتمالی روانه دادسرا و سپس تحویل پلیس آگاهی استان شد.

وی گفت: برخی سایت‌ها و کانال های فضای مجازی که با عنوان همسریابی، دوست یابی و... فعالیت می‌ کنند، غیر قانونی هستند و اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می کنند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ... هستند و هویت های آنها واقعی نیست، از این رو شهروندان به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین را نخورند و به آنها اعتماد نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها