يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۵۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه خودروهای شخصی اجازه عبور به سمت مرزهای غربی را ندارند، گفت: خواهش می‌کنم مردم به مرز مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت‌و گویی تلویزیونی در مورد شرایط حاکم بر جاده‌های مرزی اظهار داشت: اعمال محدودیت برای مرزهای غربی همچنان به طور جدی ادامه دارد و چشم‌اندازی روشنی برای تغییر در این تصمیم آن قائل نیستیم و هرچه زمان می‌گذرد شرایط سخت تر می‌شود.

وی افزود: تاکید ما بر این است که مردم از سفر معنوی زیارت اربعین منصرف شوند. تغییری در وضعیت مرزها شاهد نیستیم و برای آن چشم‌اندازی هم وجود ندارد.

میراحمدی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های مسافربری بلیط فروشی ندارند، گفت: پلیس راهور کسانی که با خودروهای شخصی به سمت جاده‌های مرزی حرکت می‌کنند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است و موجب شده ترافیک‌های سنگین به وجود بیاید که این مسئله برای خودروهای امدادی و اتوبوس‌هایی که می خواهند زائران را به شهرها بازگردانند مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: خواهش می‌کنم مردم به مرز مراجعه نکنند؛ چراکه این اتفاق موجب آزار کسانی ‌می شود که در راه بازگشت به شهرهایشان هستند.

میراحمدی با اشاره به اینکه پلیس راهور محدودیت‌های جاده‌ای به سمت شهرهایی که در انتهای آنها پایانه های مرزی قرار دارد را برقرار کرده و به خودروها اجازه عبور داده نمی‌شود، گفت: تنها راه حل همراهی مردم و به تاخیر یا تعویق انداختن این سفر معنوی است.

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: با بیان اینکه کسی نمی‌تواند با استفاده از اتوبوس‌ها به سمت مرز حرکت کند، گفت: برخی از کسانی که در تصاویر مشاهده می‌شود که در راه هستند، از دیشب در جاده بودند که ما تلاش می‌کنیم با همکاری طرف عراقی شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای عبور کسانی که به پایانه‌های مرزی رسیده‌اند فراهم کنیم. شرایط با همه تلاش‌ها به گونه‌ای است که توصیه می‌کنیم کسی به مرز مراجعه نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها