کد خبر: ۵۱۳۸۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
این روزها دنیا مبهوت ارادت و دلدادگی مسلمان اعم شیعه و سنی به حضرت سید الشهدا(ع) ست و مردمی که با وحدتی بی مثال در شرقی ترین نقطه از میهن اسلامی‌مان با دل و جان پذیرای زائرانی هستند که از پاکستان وارد کشورمان می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، اربعین امسال به دلیل ویژگی‌های خاص خود بعد از دوسال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا با شور و حال خاصی در حال برگزاری است.

تصاویر پرجوش و خروش میزبانی و پذیرایی از زائران پاکستانی در مرزهای شرقی کشورمان نشان دهنده عمق ارادت مردم و مسئولان استان مرزی سیستان و بلوچستان به زائران اباعبدالله(ع) است.

حضور چندین هزار زائر پاکستانی با پای پیاده نماد وحدت و مودت اسلام ناب محمدی (ص) و عشق و شور حسینی است که فراتر از همه مرزها در دلها ریشه کرده است.

امسال سیستان وبلوچستان شرف میزبانی از زائران حسینی را داشت بنابراین برنامه ریزی برای تردد و سلامت زائران امری ضروری محسوب می‌شد که خوشبختانه با همت جهادی مسئولان استانی در مرز های شرقی کشور به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

مسئولان و تصمیم سازان استان سیستان و بلوچستان با  استعانت از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خدمت به زوار پاکستانی از تمام ظرفیت های خود استفاده کردند که در ادامه گزارش به اختصار به بیان گوشه ای از این همت جهادی خواهیم پرداخت.

 

 خطوط ارتباطی که برکت حضور زائران حسینی فراهم شد 

 اجرای 10 کیلومتر فیبر زمینی و ارتقا سیستم انتقال، راه اندازی فناوری نسل سوم و چهارم در سایت «ریگ ملک»، راه اندازی فناوری نسل چهارم در سایت و بازارچه ریمدان همچنین  نصب 8 باتری در سایت این بازارچه نیز در جهت افزایش کیفیت خدمات مخابراتی صورت گرفت.

استقرار 5 دستگاه کانکس، درمانگاه میرجاوه،  نظارت بهداشتی به مکان های استقرار زوار، حضور 18 نفر نیروی فوریت های پزشکی در مرز میرجاوه خوراندن قطره فلج اطفال به کلیه زوار پاکستانی و انجام واکسیناسیون سرخک و کرونا  نیز برای خدمت گذاری به زائران نیز انجام شد.

همچنین بیمارستان  خاتم االنبیاء (ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، نبی اکرم (ص)، تامین اجتماعی و پیامبر اعظم(ص) جهت پذیرش بیماران احتمالی نیز آماده باش هستند.

 

 از راه اندازی موکب های فرهنگی تا استقرار همه دستگاه های اجرایی در مرز 

2 موکب فرهنگی در محل زائر سرای امام رضا میرجاوه و مرز ریمدان نیز راه اندازی شد تا پازل خدمات رسانی به زائران با شور و شعور حسینی کامل شود. 

علاوه بر این جایگاه عرضه فرآورده های سوختی «شعید سلیمانی» در مسیر مرز ریمدان و جایگاه عرضه سیار سوخت در محل مرز نیز راه اندازی شد.

پیاده روی اربعین حسینی (ع) ابعاد فراوانی دارد که درک آن در توان و وصف نمی‌گنجد و از سیطره قلم خارج است.

خوشبختانه سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی تا کنون توانسته میزبان خوبی برای این عشق حسینی باشد.

زیرساخت های خوبی در مرزهای سیستان وبلوچستان ایجاد شده اما با توجه به استقبال زائران و ظرفیت مرز نیازمند تقویت هر چه بیشتر زیرساخت ها هستیم تا بتوانیم در سال های آتی میزبانی بهتری داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها