يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۸۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
یک نماینده مجلس شورای اسلامی از ساخت پالایشگاه در کشورهای ونزوئلا و اروگوئه توسط ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدام وزارت نفت ایران برای انعقاد قرارداد با دو کشور ونزوئلا و اروگوئه و در جهت راه اندازی پالایشگاه های فراسرزمینی و انتقال خوراک به این پالایشگاه‌ها و سهامدار شدن در آنها و همچنین انتقال خدمات فنی و مهندسی به آنها اقدامی بسیار لازم و ضروری و مهم بوده و است.

وی افزود: از حیث پالایشگاه سازی و حوزه پتروشیمی هم دارای بنیه مناسبی هستیم و در این زمینه ها به پیشرفته مناسبی رسیده ایم و می توانیم از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم؛ هم اکنون که پالایشگاه های فرا سرزمینی ایجاد شده است ما به بازارهای جدیدی اقتصادی برای انتقال نفت و تکنولوژی میرسیم و این امر فرصت های شغلی زیادی را برای تحصیل کردگان ما در حوزه انرژی ایجاد می کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: پالایشگاه های فراسرزمینی باعث تضمین فروش نفت ما به کشورهای پیشرفته و خارجی می شود. در این صورت ما در شرایط تحریم هم می توانیم صادرات و فروش نفت را داشته باشیم؛ علاوه بر این پالایشگاه های فراسرزمینی موجب گسترش ظرفیت و توانمندی اقتصادی کشور ما می شود و رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی را برای ما به دنبال دارد. علاوه بر این نقش ایران را در مشارکت در حوزه صادرات انرژی در منطقه و جهان بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر دیگر ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی از بین بردن تحریم نفت است و علاوه بر این فرآوری روی نفت انجام می‌شود و محصولات پالایشگاهی و غیر قابل تحریم به این وسیله تولید می‌شود و ایران از این طریق نیز به سوددهی می رسد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه ضمن تاکید بر اینکه میتوان پالایشگاه های فراسرزمینی را با کشورهای منطقه نیز داشت ادامه داد: اگر پالایشگاه های فراسرزمینی در کشورهای همسایه عملیاتی شود، قطعاً انتقال خوراک به این کشورها آسان تر خواهد بود و ما می توانیم نفت را از طریق لوله به آنها منتقل کنیم. این شیوه انتقال از انتقال نفت به کشوری دیگر در شرایطی که ما تحریم هستیم مطمئن تر است.

میرتاج الدینی در ادامه بیان کرد: این کشورها به این شیوه در جبهه ما قرار می گیرند و می توانیم یک جبهه اقتصادی مشترکی با این کشور ها تشکیل دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها