يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۹۲۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
دستیار سابق رئیس جمهور پیشین آمریکا فاش کرد، او در صدد کنار گذاشتن دامادش از مدیریت ستاد انتخاباتی سال 2020 خود و انتصاب شخص دیگری به جای او بود اما در رسیدن به آن ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه گاردین گزارش داد، «پیتر ناوارو»، از دستیاران سابق «دونالد ترامپ» در کتاب جدیدش نوشت، این رئیس جمهور سابق آمریکا قصد اخراج دامادش، جارد کوشنر از مدیریت ستاد انتخاباتی ۲۰۲۰ خود و قرار دادن استیو بنن، از روزنامه نگاران و تئوری پردازهای راست افراطی به جای او را داشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی هیل، ناوارو در این کتاب که نسخه‌ای از آن به دست نشریه گاردین رسید، نوشت که برنامه دونالد ترامپ  کنار گذاشتن کوشنر از ستاد انتخاباتی‌اش با یک«کودتا» بود، اما در نهایت مقاومت کوشنر این برنامه را ناکام گذاشت.

به نوشته روزنامه گاردین، ناوارو که از منتقدان کوشنر است اواخر ماه جاری میلادی کتاب جدیدی با عنوان «بازپس گیری آمریکای ترامپ: چرا ما کاخ سفید را از دست دادیم و چطور دوباره آن را پس بگیریم» در بازار منتشر می‌کند.

ناوارو به مطلبی به تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ در دفتر خاطرات شخصی‌اش با این موضوع که جلسه‌ای بین بنن و حامیان مالی بزرگ ستاد انتخاباتی ترامپ در آن زمان برگزار شد، اشاره می‌کند.

او در این مطلب نوشت: «بنن و پشتیبان‌های مالی خواستند که کوشنر و براد پارسکیل، از مدیریت ستاد انتخاباتی ترامپ کنار گذاشته شوند.»

ناوارو نوشت: «دونالد جونیور (پسر ترامپ) و کیمبرلی گیلفویل، هم همین احساس را داشتند. این می‌توانست واقعا موقعیت جالبی شود. این می‌توانست آخرین شانس ما برای پیروزی باشد.»

بنن پیشتر در سال ۲۰۱۶ با موفقیت ستاد انتخاباتی ترامپ را مدیریت کرده بود، اما در سال ۲۰۱۷ کاخ سفید را به دلیل بالا گرفتن نزاع بر سر قدرت ترک کرد. 

بنن ۶۸ ساله چند روز پیش از جانب دادگاه آمریکا به سوءمدیریت ۱۵ میلیون دلار پول اهدا شده برای ایجاد یک دیوار بین آمریکا و مکزیک متهم شد.

ناوارو که خودش قرار است ماه نوامبر به اتهام سرپیچی از درخواست‌های بازرسان تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ محاکمه شود، نوشت، بنن حتی بعد از آن که دولت ترامپ را ترک کرد نفوذش را بر او حفظ کرده بود.

ناوارو اذعان کرد با جانشین ساختن بنن به جای کوشنر مخالف بوده اما از ترس خشمگین کردن رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفت از برنامه او برای کنار گذاشتن کوشنر حمایت کند.

او نشستی را بین ترامپ و یکی از پشتیبان‌های مالی ستاد او که مخالف با کوشنر بود، ترتیب داد و در این جلسه ترامپ «بی درنگ موافقت کرد که جارد کوشنر باید با استیو بنن تعویض شود.»

ناوارو گفت، به رغم تایید این پیشنهاد توسط ترامپ، این طرح نهایتا شکست خورد. جرقه این شکست زمانی زده شد که ترامپ با این که خودش این خبر بد را به کوشنر بدهد، به بهانه اینکه  روابط خانوادگی آنها آسیب نبیند مخالفت کرد.

در این کتاب ادعا شد، ترامپ نگران بود «اگر خودش این خبر بد را به پدر نوه‌هایش بدهد در خانواده دردسر درست می‌شود» بنابراین به جای آن از یکی از پشتیبان‌های مالی حزب جمهوریخواه به نام «برنی مارکوس» خواست این خبر بد را به کوشنر بدهد.

هنگامی که مارکوس با کوشنر تماس گرفت، این داماد ترامپ یک بار تماس او را جواب نداد اما دفعه بعد در پاسخ گفت: «وضعیت ستاد انتخاباتی خوب است و به هیچ وجه کناره گیری نمی کنم و برنی مارکوس و کیسه‌های پول بزرگش می توانند بروند گم شوند!»

ناوارو نوشت: «چیزی که باقی ماند یک شکست راهبردی فاجعه‌بار بود.»

کمتر از پنج ماه بعد از این رخداد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به جو بایدن باخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها