أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۰۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
بیش از ۸۰ درصد منابع حاصل از فروش نفت به روز در اختیار کشور است و مابقی آن هم حداکثر طی یک یا دو ماه در اختیار ما قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مهر، مالک شریعتی درباره وضعیت فروش نفت کشور از زمانی که دولت سیزدهم بر سر کار آمده است، اظهار داشت: گزارش وزارت نفت و دیوان محاسبات حاکی از آن است که فروش نفت ما و دریافت منابع ارزی حاصل از آن تقریباً به روند باثباتی رسیده است.

وی بیان کرد: درست است که در این زمینه هنوز به آن حدی که باید برسیم، نرسیده‌ایم، اما شرایط ما از گذشته بسیار بهتر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال حاضر می‌توانیم با یک روند تثبیت شده‌ای پیش‌بینی کنیم که از محل فروش نفت می‌توانیم چقدر درآمد داشته باشیم. علاوه بر این، منابع حاصل از فروش نفت را می‌توانیم در اختیار بگیریم که بیش از ۸۰ درصد آن به روز در اختیار کشور است و مابقی آن هم حداکثر طی یک یا دو ماه در اختیار ما قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تثبیت شرایط به برنامه‌ریزی دولت و کسانی که با ارز سروکار دارند، کمک می‌کند، ادامه داد: علاوه بر این، وضعیت صادرات و واردات ما می‌تواند مبنای دقیق‌تر و باثبات‌تری پیدا کند. امیدواریم این روند با یک مسیر مناسبی اصلاح شده و بهبود یابد و وضعیت فروش نفت ما از شرایط امروز هم بهتر شود.

شریعتی با اشاره به تفاوت رویکرد دولت روحانی و دولت رئیسی، اظهار داشت: معمولاً سیاست‌هایی که دولت‌ها اعمال می‌کنند، در رفتار شرکای تجاری آنان اثر می‌گذارد.

دولتی که همه برنامه‌ریزی‌هایش مبتنی بر مذاکرات باشد، باعث می‌شود که شرکای تجاری‌اش راه‌های دیگری را دنبال کنند، به آن دولت خیلی اعتماد نکنند و حرف آن دولت را جدی نگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل، زمانی که دولتی در مقاصد صادراتی و منابع درآمدی و ارزی خود تنوع ایجاد می‌کند، باعث می‌شود کشورهایی که با آنان همکاری می‌کنند، بتوانند اطمینان بیشتری به آن دولت داشته باشند که دولت سیزدهم اینگونه است.

وی با بیان اینکه تنوع سبد صادراتی و مشتریان و به خصوص تثبیت مشتریان با روش‌هایی مانند پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌تواند کمک‌کننده باشد، گفت: توجه به روابط همسایگی هم بسیار مهم است. برای مثال، ما برخی از بدهی‌های خود به کشورهای همسایه را با طلب‌هایمان به یک کشور همسایه دیگر تهاتر کرده و مشکل را حل کردیم.

این کارها می‌تواند شرایط تثبیت شده‌ای را برای ما فراهم کند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها