أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۴۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

 

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار
تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 


پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو  در پاسخ به این سئوال که آیا کاهش تولید محصولات شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، قیمت‌ها را در بازار با افزایش همراه می‌کند؟ گفت: کاهش تولید محصولات ایران‌خودرو، باعث افزایش قیمت خودرو در بازار کشور می‌شود. با اینکه وضعیت بازار رکودی است و میزان تقاضا به صفر رسیده است، اما همچنان، کاهش عرضه خودرو به بازار، باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. البته این تنها عاملی نیست که قیمت‌ها را در روزهای گذشته افزایش داد. نوسانات قیمتی در بازار دلار به صورت مستقیم بر بازار خودرو تاثیرگذار است. در نتیجه افزایش قیمت دلار در طی چند روز اخیر، قیمت خودرو در بازار نیز دچار افزایش جزئی کرد.

 

اما سعید مدنی، رئیس اسبق سایپا گفته بود: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایشی بوده است.

او در عین حال در رابطه با میزان عرضه گفت: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود خودرو مواجه هستیم. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز باعث به وجود آمدن تقاضای کاذب در بازار می‌شود. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها