أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۶۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
یک روز پس آنکه کره شمالی موشک بالستیک کوتاه بردی را شلیک کرد، ناوهواپیمابر آمریکایی به همراه گروه رزمی خود امروز (دوشنبه) رزمایش‌های مشترکی را با کشتی‌های جنگی کره جنوبی در سواحل شرقی شبه جزیره کره آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ هم‌زمان با اینکه کره شمالی رزمایش‌های نظامی آمریکا-کره جنوبی را "تمرینی برای حمله" تلقی می‌کند، احتمال می‌رود که کره شمالی می‌تواند آزمایش‌های موشکی بیشتری را طی روزهای آینده انجام دهد.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای عنوان داشت: این رزمایش‌های چهار روزه (۲۶ الی ۲۹ سپتامبر) با هدف نشان دادن قدرت این دو متحد (کره جنوبی و ایالات متحده) جهت پاسخ به "تحریکات کره شمالی" است و همچنین این رزمایش‌ها قصد دارند توانایی‌های این دو کشور را برای انجام عملیات‌های دریایی مشترک بهبود ببخشند.

براساس این بیانیه، بیش از ۲۰ کشتی نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی از جمله ناوهواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان و ناوشکن‌های کره جنوبی و آمریکایی برای این رزمایش‌ها بسیج شده‌اند. همچنین قرار است هلیکوپترها و جت‌های جنگنده این دو کشور در این رزمایش‌ها شرکت کنند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، این اولین رزمایش‌های مشترک ناوهواپیمابر آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره از سال ۲۰۱۷ است، درست هنگامی که ایالات متحده سه ناوهواپیمابر از جمله ریگان را برای رزمایش‌های آبی با کره جنوبی در پاسخ به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی فرستاد.

روز یکشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی یک موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی خود شلیک کرد. این موشک بالستیک کوتاه برد بوده و درست قبل از ساعت ۷ صبح به وقت محلی از حوالی منطقه "تائچون" در پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت ۵ ماخ پرواز کرد.

پس از آنکه در سال جاری میلادی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ کره شمالی تعداد بی‌سابقه‌ای از آزمایش‌های موشکی را انجام داد، آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که رزمایش‌های مشترک خود را جهت "بازدارندگی" پیونگ‌یانگ ارتقاء خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها