أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۷ مهر ۱۴۰۱
جمعیتی که روز چهارشنبه در میدان التحریر بغداد تجمع و تلاش کرد که وارد منطقه سبز بغداد شود، به طور کامل محل اعتراض را ترک کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، منابع خبری در بغداد امروز پنجشنبه خبر دادند، جمعیتی که از صبح چهارشنبه در میدان التحریر بغداد و در مقابل برخی ورودی‌های «منطقه الخضراء» ( سبـز) بغداد تجمع کردند، اخر شب گذشته به طور کامل محل اعتراض را ترک کردند.

منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای محصور شده در مرکز پایتخت عراق است که مراکز مهم حکومتی مثل کاخ ریاست جمهوری و نخست‌وزیری، پارلمان و ادارات و وزارتخانه‌های متعدد و همچنین بیشتر سفارتخانه‌ها در پایتخت از جمله سفارت آمریکا را در خود جا داده است. 

وبگاه خبری بغداد الیوم نوشت، نیروهای امنیتی همه مسیرهای مسدود شده را باز کردند جز دو پل السنک و الجمهوریه و ورودی منطقه سبز در نزدیکی وزارت برنامه‌ریزی. 

روز گذشته ده‌ها نفر همزمان با برگزاری اولین جلسه پارلمان پس از مدت‌ها، تجمع و تظاهرات کردند و قصد داشتند با ورود به منطقه سبز بغداد، ضمن اشغال دوباره پارلمان، مانع برگزاری جلسه پارلمان شوند. 

ماه گذشته میلادی طرفداران جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان مانع برگزاری جلسات آن شدند زیرا جریان صدر خواستار انتخابات زودهنگام مجدد و انحلال پارلمان است؛ خواسته‌ای که تقریبا هیچ یک از جریان‌های سیاسی عراق، با آن همراهی نکردند.

سرلشکر ستاد احمد سلیم، فرمانده عملیات بغداد دستور داده است که همه پل‌ها و مسیرهای بسته شده به جز پل السنک و الجمهوریه باز شوند تا عبور و مرور به حال عادی بازگردد. معترضان در میدان تحریر برای رسیدن به منطقه سبز می‌بایست از پل جمهوری بر روی رود دجله عبور کنند تا به ساختمان پارلمان در منطقه سبز برسند. از دو روز گذشته همزمان با انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسه جدید پارلمان، نیروهای امنیتی تدابیر لازم جهت بستن برخی مسیرهای منتهی به منطقه سبز را اتخاذ کرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها