کد خبر: ۵۱۶۰۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۱ آبان ۱۴۰۱
سازمان حج و زیارت تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع را فراخواند تا اطلاعات خود را برای سفر حج به‌روزرسانی کنند. البته تکمیل این اطلاعات به منزله ثبت‌نام در کاروان حج نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، وحید اسکندری، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت، گفت: تمام ودیعه‌گذاران حج معمولا پس از پایان حج تمتع فراخوانده می‌شوند تا ضمن تعیین تکلیف درباره جمعیت زائران، بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد. این فراخوان به هیچ‌وجه به منزله ثبت‌نام در کاروان حج تمتع نیست و بیشتر برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زائران و سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: باتوجه به ضروت برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای اعزام ودیعه‌گذاران حج تمتع و همچنین ایجاد پل ارتباطی میان این سازمان و ودیعه‌گذاران واطلاع‌رسانی‌های مختلف، ایجاب می‌کند تمام سپرده‌گذاران حج تمتع در اسرع وقت و فارغ از این‌که در چه سالی قصد تشرف به حج را دارند یا نوبت آن‌ها باشد، با مراجعه به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع به آدرس Reserve.haj.ir نسبت به ثبت و ویرایش اطلاعاتِ شناسنامه‌ای و تکمیلی خود اقدام کرده و در پایان کد رهگیری دریافت کنند تا در آینده و پس از مشخص شدن کاروان‌های اعزامی بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به انتخاب و ثبت‌نام در کاروان اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بدیهی است مراجعه به این سامانه و دریافت کد رهگیری صرفا به منظور به‌روزرسانی اطلاعات فردی افراد است و تشرف به حج تمتع براساس تعداد ویزای تخصیص یافته به ایران در هر سال و دعوت از مشمولان تشرف براساس اولویت‌های قبوض ثبت‌نامی و نیز ضوابط کشور میزبان خواهد بود و سازمان حج و زیارت براین اساس نسبت به برنامه‌ریزی، فراخوان و اعزام افراد عمل خواهد کرد.

سازمان حج و زیارت یادآور شده است: اولویت‌های حج تمتع و ضوابط اعزام در سال ۱۴۰۲ پس از انجام مذاکرات با کشور عربستان و در زمان مقرر به اطلاع عموم خواهد رسید.

براساس اعلام این سازمان، درحال حاضر حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار زائر در نوبت حج تمتع هستند، به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت برخی از این افراد ۱۴ یا ۱۵ سال در این نوبت قرار دارند.

تا پیش از کرونا و به جز سال‌هایی که عربستان درگیر توسعه مکه و مدینه بود، سهمیه حج هر کشور براساس جمعیت آن تعیین می‌شد که از ایران سالانه حدود ۸۵ هزار زائر به حج تمتع اعزام می‌شدند. در سال ۱۴۰۱ پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا کمتر از ۴۰ هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها