أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۸۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۷ آبان ۱۴۰۱
شمار کسانی که در انگلیس به علت افزایش هزینه‌های زندگی به مشروبات الکلی و مواد مخدر روی می‌آورند، بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه 598، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز در گزارشی با عنوان "هشدار درباره فاجعه انسانی در انگلیس" نوشت: افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس باعث شده است، شمار بیشتری از مردم این کشور برای مقابله با فشار و اضطراب ناشی از آن به مشروبات الکلی و مواد مخدر روی آورند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد، دو میلیون و یکصد هزار نفر از شهروندان انگلیس مصرف الکل خود را افزایش داده‌اند، در حالی که ۶۱ درصد از آن‌ها استرس ناشی از افزایش قیمت‌ها را مهم‌ترین محرک می‌دانند.

موسسات خیریه در انگلیس درباره بروز "فاجعه‌ای انسانی" هشدار می‌دهند، زیرا مردم بیشتری برای "کنار آمدن" با بحران هزینه‌های زندگی به مواد مخدر و الکل روی می‌آورند. تحقیقات جدید "شرکت فوروارد تراست" نشان می‌دهد که ۳۲ درصد افراد گفته‌اند که آن‌ها یا یکی از نزدیکانشان در هشت ماه گذشته مجدداً به مصرف مواد روی آورده اند. تام ۵۷ ساله که از ۱۶ سالگی شروع به مصرف مواد مخدر کرده بود، در هشت سال گذشته پس از مصرف هروئین در حال بهبود بوده است. او به اسکای نیوز گفت اضطراب ناشی از نحوه تهیه غذا و تامین گرمایش خانه، او را در برابر ابتلای دوباره به بیماری آسیب پذیر کرده است. وی گفت که به دلیل احساس شدید استرس سلامتی اش در حال نابودی است.

وی گفت: به دلیل اینکه نمی‌توانستم با همه چیز کنار بیایم و راه فرار از آن را نمی‌دانستم مصرف مواد را شروع کردم. تام گفت: دوستم به من کمک می‌کرد که از بد خلقی خود خلاص شوم، اگر آن‌ها نبودند تا به حال به علت مصرف مواد مخدر یا مصرف بیش از حد آن مرده بودم. سیان رید کالینز، کارمند بهبود سلامت در موسسه خیریه ترنینگ پوینت گفت که اقدام برخی افراد که در حال بهبود هستند و از موادی برای "بی حس کردن" خود و خلاص شدن از استرس استفاده می‌کنند، "ترسناک" است. وی به اسکای نیوز گفت: متاسفانه چیزهایی مانند بحران هزینه زندگی به این معنی است که مردم به مصرف مواد برمی‌گردند.کمک به کاهش استرس و اضطراب ناشی از آن راهی برای کنار آمدن با معضل هزینه‌های زندگی است و این وضعیت وحشتناکی برای مردم ایجاد کرده است. سال گذشته، دولت متعهد شد برای برنامه مهم ده ساله راهبرد خلاصی از مواد مخدر و بهبود نزدیک به ۸۰۰ میلیون پوند اختصاص دهد، اما با نزدیک شدن به بودجه پاییز و پیشنهادهای مربوط به تصمیمات اقتصادی آینده، کمپین‌ها تامین این بودجه را خواستارند، زیرا مطالبات افزایش می‌یابد. مت توماس، سخنگوی فوروارد تراست گفت: این فاجعه‌ای انسانی است که ما با آن روبرو هستیم و مردم به کمک نیاز دارند. آن‌ها به کمک فوری نیاز دارند، زیرا اعتیاد در بدترین حالت، وضعیتی کشنده است.

منبع: شبکه خبر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها