يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۹۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۱۸ آبان ۱۴۰۱
جمعیت جوانان مسلمان تاجیک در بیانیه ای مراتب انزجار و بیزاری خود از عاملان حمله به حرم مطهر شاهچراغ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، جمعیت جوانان مسلمان تاجیک در بیانیه ای تاکید کرد:

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا (مائده ۳۲)
حادثه تروریستی بارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز که منجر به شهادت تعدادی از مردان، زنان و کودکان بی گناه شد، موجب تأثر و تألم گردید.

بر اساس اطلاعات واصله، در میان عوامل اصلی که مستقیما به این حادثه خونین ارتباط داشتند، متأسفانه ضارب و عامل تیراندازی از اتباع کشور تاجیکستان بوده است.

"جمعیت جوانان مسلمان تاجیک" ضمن محکوم کردن این واقعه غم انگیز، از عاملان و مسببان آن اعلام بیزاری نموده و با ملت شریف ایران و خانواده های داغدیده در این حادثه ابراز همدردی می نماید.

پرواضح است که ملت شریف جمهوری اسلامی ایران از علاقه مندی ملت مسلمان، هم زبان و هم فرهنگ تاجیکستان نسبت به مردم شریف ایران آگاه بوده و صف ملت تاجیک را از تروریست های تکفیری جدا می نمایند.

یقینا عاملان و مسببان این حادثه علی الخصوص حامیان عبری- عربی-غربی آنها به سزای اعمال ننگینشان خواهند رسید.

به نظر می رسد از مهمترین عوامل گسترش تفکر تکفیری در تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی، نفوذ مثلث شوم عبری- عربی-غربی، فضای بسته دینی، حذف و یا محدود کردن جریانات معتدل دینی می باشد که مسئولین امر می بایست تدابیر لازم در خصوص حل این معضل فراگیر را اتخاذ نمایند.

در پایان از خداوند متعال برای شهدای این حادثه غم انگیز علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

جمعیت جوانان مسلمان تاجیک
۱۶ آبان ۱۴۰۱
۷ نوامبر ۲۰۲۲

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها