أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۳۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۶ آبان ۱۴۰۱
رئیس جمهور آمریکا در مقابل اظهارات زلنسکی درباره اینکه موشک اصابت‌کرده به خاک لهستان، اوکراینی نبوده، گفت که سخنان وی مدرک نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تاس، پس از اصابت یک موشک به روستایی در شرق لهستان در مجاورت مرز اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه مقصر این حادثه بوده و از غرب خواست تا به آن واکنش نشان دهد؛ با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این حادثه گفت که هیچ مدرکی برای اثبات ادعای زلنسکی وجود ندارد.

بایدن در هنگام بازگشت از اجلاس جی ۲۰ که در بالی اندونزی برگزار می‌شد، گفت: (اظهارات زلنسکی) مدرک نیست.

منابع خبری شامگاه سه‌شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند. این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند. اصابت موشک به روستای لهستان هنگام حمله موشکی گسترده روسیه به زیرساخت‌های اوکراین رخ داد، اما وزارت دفاع روسیه هر گونه شلیک عامدانه یا اشتباهی موشک به سمت خاک لهستان را تکذیب کرده است.

با این حال، آندرژی دودا، رئیس جمهور لهستان دیروز اعلام کرد که بر اساس ارزیابی مقامات لهستانی، این موشک از سامانه پهپادی اوکراین پرتاب شده است. وزارت خارجه آمریکا از ارزیابی لهستان اطمینان دارد. وزارت خارجه روسیه ادعاهای کی‌یف درباره این حادثه را تحریک‌آمیز خواند و یکی از مقامات ارشد روسیه نیز گفت که موشک‌های فرود آمده در خاک لهستان از سامانه پدافند اس- ۳۰۰ اوکراین شلیک شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها