کد خبر: ۵۱۷۴۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در آخرین نتایج رتبه بندی QS Asia University دانشگاه صنعتی شریف، در اولین حضور خود در این رقابت موفق شد در میان دانشگاه‌های مطرح کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ رتبه بندی QS که یکی از برترین سیستم های ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی محسوب می‌شود، نتایج مرتبط با عملکرد بالغ بر ۷۵۰ دانشگاه برتر آسیا را تحت عنوان QS Asia University Rankings منتشر کرد. دانشگاه صنعتی شریف در اولین حضور خود در این رقابت، موفق به کسب رتبه اول در بین دانشگاه های مطرح ایران مانند دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شهید بهشتی شد.

همچنین دانشگاه صنعتی شریف موفق شد تا  در جایگاه ۸۴ آسیا قرار گیرد. امسال اولین سال حضور دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه بندی است.

براساس این گزارش، شهرت علمی و کارفرمایی، تعداد اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکتری و درصد دانشجویان بین المللی از جمله شاخص‌های کلیدی مورد استفاده در رتبه بندی QS ۲۰۲۳ بود. دانشگاه‌هایی که در این رقابت شرکت می‌کنند، توسط ۶ شاخص در قالب ۴ حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی سازی ارزیابی می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها