أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۷۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۵ آذر ۱۴۰۱
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفت‌ها به‏‎ ‎‏سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است، باید‏‎ ‎‏همۀ افرادش بسیجی باشند.» (امام خمینی (ره)، جلد ۲۱ صحیفه امام، ص ۱۹۵)

«بسیج» یک نهاد انقلابی و مردمی است که ۴۳ سال پیش برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار با فرمان امام خمینی (ره) و مشارکت گسترده مردم شکل گرفت. بسیجیان با وقوع جنگ تحمیلی توسط صدام و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که برخی دولت‌ها از او داشتند، راهی میدان‌های نبرد شدند و با تدبیر و حماسه توانستند دشمن را از سرزمین‌مان بیرون برانند.

بسیج در مقاطع و حوادث مهم پس از پایان جنگ تحمیلی در کنار ملت بزرگ ایران بوده و در تداوم مسیر دفاع از ایران اسلامی گام برداشته است. بسیجیان در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله جزو اولین افرادی بودند که به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند. در ارائه خدمات عمومی همچون واکسیناسیون عمومی و مقابله با ویروس کرونا نیز بسیجیان پیش‌قدم بودند.

دشمنان در ۴ دهه گذشته بارها اقدام به تخریب چهره بسیج کردند. اکنون هم که حامیان دیروز صدام به میدان آمده و به دنبال فتنه‌انگیزی در ایران اسلامی هستند، سعی دارند با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی بسیجیان عزیز را مورد هجمه قرار بدهند، اما ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که بسیج جان فدای آن‌هاست و برای امنیت ایران اسلامی خون خود را هدیه می‌کند.

شورای نگهبان ضمن بزرگداشت هفته‌ی بسیج، یاد و خاطره بسیجیان شهید را گرامی می‌دارد؛ بسیجیانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا اغتشاشات اخیر برای پایداری ایران اسلامی به شهادت رسیدند و آسمانی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها