کد خبر: ۵۱۸۸۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تا زمان برچیده شدن ولنگاری، که مخل امنیت خانوادهاست و تزلزل جدی در امنیت خانواده‌ها به وجود آورده است، بست نشینی در اماکن مقدس را دنبال می‌کنیم و در برخی شهرها مانند تهران، مشهد و همدان چله‌نشینی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه 598، مهدیه خادم، مسئول کارگروه مطالبه‌گری شبکه فراگیر مردمی حجاب کشور، درباره‌ی اقدام تجمع و بست‌نشینی بانوان در اماکن متبرکه در گفت‌وگو با خبر۲۴ گفت: بست‌نشینی بانوان عفیفه در شهرهای مختلف کشور صورت گرفته است. از هفده روز گذشته، این اقدام از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد و سپس در حرم مطهر رضوی مورد توجه قرار گرفت و به همین صورت در شهرهای کرمانشاه، شیراز، قم، ساری، کرج، کرمان، طرقبه و پیشوا ادامه پیدا کرد و با حمایت خانواده‌ها مواجه شد.



وی در خصوص مسئله و مطالبه اصلی بانوان این محفل اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر متوجه مسئولین است. در همین راستا ما هم در سطح شهرها و استان‌ها همزمان با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی دولت آقای رئیسی، سراغ مسئولین و دستگاه‌ها رفتیم و تکالیف و وظایف پیرامون جامعه پاک مطابق با دستورات قرآن و قانون اساسی را پایه‌ریزی کردیم.

خادم ادامه داد: قوانین متعددی طی چهل و سه سال انقلاب اسلامی پیرامون موضوع عفاف و حجاب به تصویب رسیده است که مهم‌ترین آن مصوبات ۸۲۰ و ۴۲۷ است که دستگاه‌های مختلفی را مکلف کرده تا اموری در این زمینه به انجام برسانند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما اشاره کرد.

مسئول کارگروه مطالبه‌گری شبکه فراگیر مردمی حجاب کشور خاطر نشان کرد: ما مادران نگرانی هستیم که سرنوشت کودکان برایمان مهم است و اگر این فضای ولنگار اجتماعی و مجازی ادامه پیدا کند، نگرانی خانواده‌ها هم بیشتر خواهد شد. پیگیری این امور از دستگاه‌ها با هدف کاهش نگرانی خانواده‌ها انجام می‌گیرد.
وی درباره مدت زمان ادامه این نشست‌ها بیان کرد: ما تا زمان برچیده شدن ولنگاری، که مخل امنیت خانوادهاست و تزلزل جدی در امنیت خانواده‌ها به وجود آورده است، این موضوع را دنبال می‌کنیم. در برخی شهرها مانند تهران، مشهد و همدان چله‌نشینی می‌کنیم.

خادم در ادامه گفت: این بست‌نشینی چند جنبه دارد؛ یکی از آن‌ها این است که ما به درگاه اهل بیت(ع) پناه برده‌ایم و برای دفع توطئه دشمنان جنی و انسی به حضرات معصومین(ع) استغاثه می‌کنیم. همچنین طی این اقدامات نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که متاسفانه بر زمین مانده است، جهاد تبیین شکل می‌گیرد. ما از مسئولین، اجرای قانون را مطالبه داریم و با این اقدام، این مطالبه را تبیین می‌کنیم.

وی در پایان تاکید داشت: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرموده بودند حیا و عفاف از عوامل اقتدار ملی ماست. ما این انتظار را از مسئولین محترم و به خصوص رسانه‌هایی چون صدا و سیما و خبرگزاری‌ها داریم تا در کنار این حرکت مردمی باشند. اگر این ولنگاری گسترده ادامه پیدا کند، گناه آن متوجه مسئولینی است که اقدامات به هنگام و به موقعی را انجام نداده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها