کد خبر: ۵۱۹۶۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۲ دی ۱۴۰۱
نشست خبری رویداد مسئله محور سقاخونه (پذیرش و حمایت از ایده های استارتاپی حوزه زیارت) با حضور مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
نشست خبری رویداد مسئله محور سقاخونه با تاکید بر حمایت از ایده های استارتاپی حوزه زیارت برگزار شد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۵۹۸؛ حجت الاسلام و المسلمین قطبی، ۱۲ دی‌ماه، در نشست خبری رویداد ملی مسئله محور(سقاخانه) که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می‌شود و شهرداری های این سه شهر در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دادند.  

وی با اشاره به اینکه پرسش این رویداد این است که در شهر بزرگی همچون مشهد، قم و شیراز که حرم و نگینی وجود دارد چه اتفاقات نو و خلاقیت می تواند رقم بخورد که حال و هوای حرم شعاع بیشتری پیدا کند، گفت: این رویداد باید به شهرداری کمک کند و ایده به سوی کسب و کار برود و به زیارت شهرهای ایران و جهان خدمات ارائه بدهد، در شهری که حرم معصومین در آن وجود دارد سیستم حمل و نقل عمومی آن باید حال و هوای حرم داشته باشد و اِلمان شهری نیز تفاوتی با شهرهای دیگر داشته باشد و فرهنگ میزبانی در آن متفاوت است.

وی بیان کرد: میزبانی و فرهنگ ارتباط با زائر در شهرهای مشهد و قم و شیراز با شهرهای دیگر تفاوت دارد و این موضوع نیازمند ایده است، ورودی به این سه شهر نیز باید با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد و این موضوع نیازمند طرح و ابتکار است.

مدیر عامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: حمل و نقل زائر و اسکان زائر که با نهادهای دیگر از جمله شهرداری در ارتباط است باید با نوآوری همراه باشد و فراخوان و زمینه‌ای ایجاد شود تا نوآوری ها در کنار یکدیگر قرار بگیرد و در این زمینه نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی اداری است.

وی تصریح کرد: شعاع نورانیت حرم باید در پهنه شهری توسعه پیدا کند و از شهرداری های مشهد و قم و شیراز تشکر می‌کنیم، در شهرداری قم بیشنهاد دادند تا رویداد به صورت ملی برگزار شود و امروز همکاری خوبی میان شهرداری های این سه شهر ایجاد شده تا این رویداد به خوبی برگزار شود.

قطبی گفت: رویداد ملی مسئله محور نیازمند انگیزه سازی است و علاوه بر اینکه اصحاب رسانه باید فعالیت رسانه‌ای انجام دهند باید رسانه آن‌ها رضوی و اهل بیتی شود و معنویت و خلاقیت بجوشد و این رویداد ملی به خوبی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ایده ها باید ادامه پیدا کند و شهرداری و نهادهای دیگر که مرتبط هستند باید با برنامه ریزی مناسب از ایده ها بهره مند شوند، اضافه کرد: ایده‌ها داوری می‌شود ممکن است ایده بیشنهادی سازنده باشد و اگر قابلیت خوبی داشته باشد در کنار تقدیر از شخصی که ارائه کرده از آن ایده استفاده می شود.

وی با تاکید بر لزوم تداوم این رویدادها افزود: این رویداد باید حداقل سالی یک بار برگزار شود تا سرآغاز جمع اندیشی ملی و بین المللی باشد و نخبگان و اصحاب فکر و نخبگان در آن سهیم شوند، حرف های تازه و نو مطرح می‌شود و در این بین ایده ها قد می کشد و تبدیل به محصول نوآوری می شود.

محدوده فرهنگی حرم ایجاد می‌شود 

حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، در این نشست عنوان کرد: در علوم انسانی ظرفیتی ایجاد شده است که در قم می توانیم بحث رشد و شتاب دهی را داشته باشیم.

وی افزود: شهر قم از نعمت حرم حضرت معصومه(س) برخوردار است، قم شهری زیارت پذیر است و باید از ظرفیت های فرهنگی و زیارتی به خوبی بهره ببرد، قرار شد محدوده جغرافیایی در نظر گرفته شود و در این فضا محدوده فرهنگی حرم شکل بگیرد.

۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال ایده ها به رویداد ملی سقاخانه

حمید نادری، مسئول کمیته گردشگری مجمع کلان شهرهای کشور، در این نشست عنوان کرد: شهر قم دو مزیت دارد که برخی از برنامه ریزی‌ها در حوزه شهرداری‌ها در قم برنامه ریزی می شود و در ۲۰ کلان شهر عملیاتی می‌شود، مدیریت گردشگری باید در شهرها ایجاد شود و در این زمینه برنامه ریزی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ایده‌ها و نخبگان و گروه های مختلف برای ماندگاری زائران در سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز به خوبی استفاده شود، گفت: تبلیغات شهری این رویداد پس از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در سه شهر قم، مشهد و شیراز انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای ایده پرداری از نظرات مردم بهره مند می شویم، موضوع میزبانی و خدمات رسانی نیازمند خلاقیت است و در حوزه اطلاع رسانی و استقبال از زائران و برنامه های فرهنگی، هنری و گردشگری اقدامات قابل توجهی نیاز است.

مسئول واحد گردشگری سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: ۳۰ بهمن ماه مهلت ارسال ایده ها است و در مرحله نهایی داوران بین المللی در مشهد حضور خواهند داشت و افرادی که برگزیده می شوند به مدت دو روز در مشهد به رقابت می‌پردازند و ایده های تجاری که قابلیت استفاده در مدیریت شهری دارد بهره برداری و استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۷ شهر اطلاع رسانی‌ها انجام می شود تا شهروندان از شهرهای دیگر در این رویداد ملی شرکت کنند، اظهار کرد: قم میزبان اولین دوره کارگروه گردشگری و مقاومت بود و همچنین در حوزه گردشگری تاریخی یزد در حال برنامه ریزی است.  

مسئول کمیته گردشگری مجمع کلان شهرهای کشور تصریح کرد: گردشگری کودک با محوریت شهر زنجان برگزار می شود، پوستر جشنواره امروز باحضور مدیران گردشگری رونمایی می شود و از روز چهارشنبه تبلیغات شهری در سطح شهر انجام می شود.

نادری یادآور شد: رئیسعلی دلواری از شهر بوشهر، میرزا کوچک خان جنگلی از شهر رشت، سردار سلیمانی از شهر کرمان و نواب صفوی از شهر قم نماد مقاومت هستند، برخی از شهرها در حوزه مقاومت و ایثار شاخص هستند که باید محورهای مقاومت برای جامعه تشریح شود.

گفتنی است در این طرح که با مشارکت شهرداری های سه شهر قم، شیراز و مشهد برگزار می شود ایده های شرکت کنندگان در این جشنواره به شکل نقطه ای و کلی در قالب های مختلف ارایه می شود و از ایده های برتر نیز حمایت خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها