أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۰۱۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۲ دی ۱۴۰۱
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی بر لزوم برپایی تظاهرات خیابانی جهت مقابله با این اقدام تاکید کرد و تظاهرات در خیابان‌ها را «جنگ برای خانه‌مان» خواند.
به گزارش پایگاه 598، نخست‌وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در محکومیت مواضع کابینه بنیامین نتانیاهو، برگزاری اعتراضات سراسری خیابانی علیه او را خواستار شدند. در ادامه مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی با مواضع کابینه بنیامین نتانیاهو، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین این رژیم فراخوان تظاهرات صادر کردند. منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند ۲ چهره ارشد کابینه سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جداگانه خواستار برگزاری تظاهرات سراسری خیابانی علیه کابینه کنونی این رژیم شدند.
 
در گزارش «تایمز اسرائیل» آمده است: «در حالی که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه به دفاع از اصلاحات قضایی گسترده (کابینه خود) ادامه داد و حزب لیکود او از این اقدام به عنوان گامی ضروری و مورد تایید عمومی برای ایجاد توازن مجدد در قدرت سیاسی و قضایی یاد می‌کند، چهره‌های اصلی اپوزیسیون از اسرائیلی‌ها خواستند برای مبارزه با آنچه آنها اقدامات مخرب دموکراسی می‌خوانند به خیابان‌ها بیایند». نتانیاهو روز دوشنبه در جلسه کابینه از اصلاحات قضایی جنجالی مد نظر خود دفاع کرد و مدعی شد ساکنان فلسطین اشغالی حامی این اقدام هستند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد  اصلاحات کابینه او در نظر دارد توازن درست را به اختیارات قضایی و سیاسی این رژیم برگرداند و این رژیم را به ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی شبیه کند.
 
نتانیاهو با بیان اینکه «کاری که ما در تلاش هستیم انجام دهیم این است که اسرائیل را به تعادل صحیح بین مقامات سیاسی و قضایی برگردانیم»، افزود: طرح چند ماده‌ای برای افزایش قدرت سیاسی بر قوه ‌قضائیه «دموکراسی را از بین نمی‌برد»، بلکه آن را «بازسازی» می‌کند. این ادعا در شرایطی مطرح شده که سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و حتی برخی مخالفان خارجی نتانیاهو از اصلاحات مدنظر قضایی او بشدت انتقاد کرده و آن را تلاشی برای فرار از محاکمه وی در رابطه با پرونده‌های فساد خوانده‌اند. بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی حزب اپوزیسیون «وحدت» نیز در نشست اعضای حزب خود بشدت علیه نتانیاهو موضع گرفت و خواستار اعتراضات سراسری علیه او شد. گانتس با هشدار درباره طرح نتانیاهو برای اصلاحات قضایی گسترده در رژیم صهیونیستی اعلام کرد این طرح به «جنگ داخلی» منجر خواهد شد. سیاستمدار کنونی صهیونیست و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان فلسطین اشغالی خواست به صورت قانونی در خیابان‌ها اعتراض کنند.
 
وی افزود: «اکنون زمان بیرون رفتن در تعداد بسیار زیاد و تظاهرات است، اکنون زمان آن است که اسرائیل بلرزد». وزیر جنگ پیشین رژیم موقت صهیونیستی پیش از این به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هشدار داده بود شیوه و کابینه وی، بر آینده این رژیم تأثیر منفی خواهد گذاشت. گانتس افزود اگر نتانیاهو به مسیر حال حاضر خود ادامه دهد، مسؤولیت جنگ داخلی که در جامعه صهیونیستی رخ خواهد داد، بر عهده او خواهد بود.
 
از سوی دیگر، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب اپوزیسیون «یش عتید» هم در سخنانی جداگانه در جمع حامیان حزب متبوعش، بشدت علیه اصلاحات قضایی مدنظر کابینه نتانیاهو موضع گرفت. یائیر لاپید با بیان اینکه این اقدام کابینه نتانیاهو «یک تغییر رژیم شدید است»، هشدار داد اصلاحات مدنظر کابینه نتانیاهو «دموکراسی را از بین می‌برد».
 
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی بر لزوم برپایی تظاهرات خیابانی جهت مقابله با این اقدام تاکید کرد و تظاهرات در خیابان‌ها را «جنگ برای خانه‌مان» خواند. رسانه‌های عبری وابسته به رژیم صهیونیستی گزارش  دادند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» باعث تشدید شکاف‌های سیاسی در تل‌آویو بین کابینه جدید و مخالفان او شده است؛ اختلافاتی که ممکن است به دستگیری مخالفان منجر شود. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» به نقل از وبگاه عبری «مفزک لایف»، پس از اینکه «بنی گانتس» وزیر سابق جنگ رژیم اشغالگرگفت که مسؤولیت جنگ داخلی به عهده نخست‌وزیر نتانیاهو خواهد بود، «زویکا فوگل» عضو کنست خواستار دستگیری «گانتس» و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین به اتهام شورش شد. «آلموگ کوهن» مقام صهیونیست دیگری است که در مصاحبه با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «اگر لاپید و گانتس دست از تفرقه، تحریک افکار عمومی و خونریزی در خیابان‌ها برندارند، دستگیر خواهند شد».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها