أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۰۴۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۹ دی ۱۴۰۱
دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

به گزارش پایگاه 598، دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودروهای سواری موضوعی بسیار مهم است و این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

۱: ذخیره کردن سوخت از طریق خارج کردن لوازم اضافی در ماشین، این تیتر نیاز به توضیح ندارد و احتمالا اکثر ما مقداری لوازم بلا استفاده در ماشین داریم که فقط ماشین را سنگین کرده است و مشکل این است که این لوازم اضافه وزن ماشین را سنگین می‌کند، زیرا موتور نیاز دارد که برای حرکت دادن ماشین سنگین تر، از سوخت بیشتری استفاده کند.

۲: گاهی اوقات نور خورشید بسیار شدید است و برای رانندگان خطرناک نیز می‌باشد و خوشبختانه یک روش اثبات شده و آسان برای این مشکل وجود دارد که از یک تلق قابل حرکت استفاده کنید که خلبانان چندین سال است از این روش استفاده می‌کنند. این روش بسیار ارزان است و باعث می‌شود که با رانندگی در طول تابستان احساس بهتری داشته باشید و فشاری کمتری روی شما باشد و گاهی اوقات آفتاب آنقدر زیاد است که نمی‌دانید با دستتان چگونه جلوی آن را بگیرید که در این مواقع تلق کمک کننده و موثر خواهد بود.

۳: باطری ماشین نیز مثل هر وسیله دیگری دوست ندارد که بعد از یخ زدگی سریعا داغ شود و در حقیقت سرما می‌تواند به باطری ماشین آسیب زیادی وارد کند، پس بهتر است اول ماشین را گرم کنید. بعد چراغ ماشین را روشن کنید و بعد از مدت کوتاهی موتور را روشن کنید و همچنین می‌توانید با رادیو اقدام به گرم کردن ماشین کنید.

۴: عملکرد کارآیی موتور شما کاملا وابسته به مخلوط عالی هوا و سوخت است؛ و برای این، بسیار مهم است که مطمئن شوید که هوا به خوبی وارد موتور می‌شود و هیچ آلودگی، ذرات و یا سایر آلودگی‌هایی که می‌توانند کارایی موتور را به خطر بیندازند، ندارد. به همین دلیل فیلتر هوای موتور شما باید با توجه به توصیه‌های تولید کننده خودرو شما جایگزین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها