أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۹۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بقا بیان اینکه تهران از انبوه عقب ماندگی ها در حوزه آلودگی و محیط زیست رنج می برد گفت: مدیریت شهری پایتخت با همکاری شورا و شهرداری به دنبال جبران ناکارآمدی وعقب ماندگی ها است و نمی خواهد میراثی از مشکلات برای آینده بجا بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سراج24؛ مهدی پیر هادی در گفت و گو با خبرنگار سراج24 تاکید کرد: عبور از شعارگرایی و ایجاد برنامه های غیرکارشناسی از مهم ترین رویکردهای این دوره شورا است که متاسفانه در گذشته بار سنگینی بر دوش مدیریت شهری و شهروندان گذاشته است. 

وی یکی از عقب ماندگی های گذشته را محرومیت مردم تهران از فضای سبز کافی و بر اساس استاندارد دانست و گفت: در این مدت کوتاه بیش از یک ساله مقدار توسعه فضای سبز در شهر تهران بی سابقه بوده است که البته همه گزارشات واقعی و بر اساس طرح های افتتاحی و مورد بهره برداری است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران میزان تملک باغات، جلوگیری از تغییر کاربری های مناطق سبز و باغی، ایجاد بوستانهای جدید را بخشی از عملکرد شورا در حوزه فضای سبز و کاهش آلودگی عنوان کرد و گفت: البته این مسئله با همکاری شورا و عملگرایی و عزم شهرداری صورت گرفته است. 

پیرهادی پرهیز از شعار را یکی از اتفاقات این دوره از شورا و مدیریت شهرداری دانست که می توان با اعداد و ارقام و در صحنه و به طور میدانی آن را مشاهده و لمس کرد. 
به گفته او البته مشکلات بسیار زیاد و عقب ماندگی ها عمیق هستند که در یک بازده زمانی محدود قابل جبران نیستند. با این حال اتفاقاتی که طی همین مدت افتاده چندین برابر دوره های قبل بوده است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی به تملک باغات سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: همین اواخر در منطقه 10، 17 و مناطق دیگر تعدادی از باغات تملک شد که با تجمیع آنان بوستان هایی راه اندازی شد و اکنون برخی از آنها در حال استفاده عموم است. 

افزایش سه هزار هکتار فضای سبز تهران در 2 سال

پیرهادی ادامه داد: سال گذشته نیز حدود یکهزار و 500 هکتار به فضای سبز شهر تهران اضافه شد و در برنامه ریزی های انجام شده هم برای امسال افزایش حدود یکهزار و 500 هکتار فضای سبز پیش بینی شده است که مطمئن هستیم تا پایان سال به این عدد خواهیم رسید. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران به مسئله مدیریت آب شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه آب نیز اتفاقات مهمی رخ داد که برخی از آنها سابقه نداشت. برای مثال امسال بیشاز 100 مخزن آب اضطراری تا پایان سال نسب خواهد شد که در صورت وقوع بحران، مردم شهر تا 72 ساعت از آب شرب برخوردار باشند. 

به گفته پیرهادی هر کدام از این مخازن حدود 100 متر مکعب گنجایش دارند که در مناطق مختلف شهر راه اندازی شده و آماده استفاده در شرایط اضظرار خواهد بود. 

وی ادامه داد: همچنین برنامه ما این است که تاپایان برنامه چهارساله چهارم در 374 نقطه شهر مخازن آب شرب راه اندازی کنیم و برای آن نیز اعتبارات مورد نیاز دیده شد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این دوره از شورا به دنبال آزمون و خطا و هدر رفت ظرفیت ها نیستیم گفت: خوشبختانه از ظرفیت عظیم علمی و تجربی نیروهای گذشته در حال استفاده هستیم و به دنبال آسیب به سرمایه و جان مردم از طریق طرح های هیجانی و احساسی نیست. 

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم در آینده از ما به عنوان میراث گذاران مشکلات یاد شود افزود: بسیاری از طرح های موجود توسط بدنه شهرداری کار پژوهشی و تحقیقاتی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها