کد خبر: ۵۲۱۴۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
رئیس قوه قضاییه با اشاره به عفو اخیر و وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند، گفت: این بخش از زندانیان و محکومان چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند، می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۴ بهمن) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را تبریک گفت و ضمن قدردانی فراوان از مردم متدیّن، انقلابی، زمان‌شناس و بصیر ایران اسلامی به واسطه خلق حماسه در یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بار دیگر حماسه‌ای کم نظیر آفریدند و دشمنان و بدخواهان را مأیوس کردند؛ حضور باعظمت و با شعور و احساسات مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، توطئه‌های این سال‌ها و این ماه‌های دشمنان را در نصف روز نقش بر آب کرد و به دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند که از شناخت جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ایران عاجز هستند و با محاسبات غلط، توطئه‌چینی می‌کنند و به هزیمت می‌روند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حضور حماسی مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، وظایف مسئولان و کارگزاران را سنگین‌تر کرد، گفت: باید همه توان و وسع خود را برای خدمت به نظام و ملت و کشور به کار بگیریم.

محسنی اژه ای گفت: من در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با مشاهده حضور پرشکوه مردم با خدا بار دیگر عهد کردم که هر چه در توان دارم برای خدمت به این نظام و مردم به کار بندم؛ به شما مسئولان قضایی نیز توصیه می‌کنم که هر چه در توان دارید برای خدمت به نظام و مردم به کار بگیرید؛ باید خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر و بهتر به مردم را جزو کارهای لازم خود بدانیم؛ همین خدمت‌های صادقانه است که دشمنان را مأیوس و مردم را امیداورتر می‌کند.

عفو اخیر متهمان و محکوما،ن دشمن را مأیوس و مردم را خرسند کرد

رئیس دستگاه قضا مجدد نهایت قدردانی خود را از رهبر معظم انقلاب به سبب عفو اخیر متهمان و محکومان به عمل آورد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این اعیاد و ایام فرخنده و مبارک، عنایت فرمودند و تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان را مورد عفو و رأفت اسلامی قرار دادند؛ نه تنها زندانیان و محکومان و خانواده‌های آنها بلکه بسیاری از مردم ایران اسلامی به واسطه این عنایت معظم‌له، مسرور و خرسند شدند.

رئیس عدلیه افزود: در حقیقت رهبر معظم انقلاب در تمام این سه دهه، بیشترین خیرخواهی و دلسوزی را برای مردم دارند و در برابر دشمنان نیز از نهایت اقتدار بهره‌مند هستند و با اقدامات و مواضع‌شان دشمن را مأیوس و مردم را خوشحال و خرسند می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه ضمن قدردانی از مسئولان ذیربط قضایی به سبب اهتمام در اجرای فرمان عفو اخیر رهبر معظم انقلاب در قبال متهمان و محکومان و زندانیان، خطاب به آنها دستور داد برای اجرایی و نهایی کردن هر چه زودتر عفو اخیر و تعیین تکلیف همه متهمان و محکومان و زندانیانِ مشمول این عفو و اعلام مراتب به آنها و خانواده‌های‌شان، تلاش بیشتری را صرف کنند.

رئیس عدلیه با اشاره به عفو اخیر و وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند، گفت: این بخش از زندانیان و محکومان چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند، می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: در همین راستا ضروری است بخش‌های ذیربط قوه قضاییه از جمله مرکز توسعه حل اختلاف، رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها، برای تحصیل رضایت شکات محکومان و زندانیان، ضمن توجه به حقوق مادی و معنوی شکات، نهایت تلاش خود را صرف کنند؛ امیدواریم این شکات نیز برای رضای خدا، همراهی‌های لازم را داشته باشند.

دروغ‌پراکنی‌ها و تلاش‌های مذبوحانه شیطان‌صفتان برای کاستن از شیرینی عفو اخیر رهبر معظم انقلاب

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دروغ‌پراکنی‌ها و تلاش‌های مذبوحانه شیطان‌صفتان برای کاستن از شیرینی عفو اخیر رهبر معظم انقلاب در قبال تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان و زندانیان، مجدد خطاب به عفوشدگان توصیه کرد که ضمن بی‌توجهی به این دروغ‌ها و تلاش‌های شیطان صفتان، مراقبت داشته باشند تا در دام شیطان قرار نگیرند.

رئیس عدلیه در ادامه نشست امروز با توجه به قرار گرفتن در هفته‌های پایانی سال، به همه مسئولان و واحدهای قضایی در صف و ستاد دستور داد تا آنجا که مقدور است و با تلاش‌های مضاعف، به گونه‌ای امور را پیگیری کنند که کارهای سال جاری به سال آتی موکول نشود.

محسنی اژه‌ای افزود: در همین راستا، معاونت مالی و پشتیبانی نیز نهایت همکاری را در قبال همکارانی که در این ایام کارهای فوق‌العاده و شبانه‌روزی انجام می‌دهند، داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه به معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضاییه نیز دستور داد با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ، برای کمک و همکاری بیشتر به همکاران و نیروهایی که دریافتی کمتری دارند ، برآوردها و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌های دینی و ملی، به بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی دستور داد همچون سال‌های گذشته برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها و به طور کلی همه محرومان، مقدمات جلب و جذب کمک‌ها و مساعدت‌های مردم و خیّرین را فراهم آورند.

در بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات گسترده و شبانه‌روزی مراجع قضایی در راستای اجرای دستور عفو اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: روند اجرای تطبیق معیارها با مصادیق در جریان دستور عفو اخیر با سرعت و دقت خوبی در حال انجام است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای و غاصب عنوان به همراه تعدادی از مرتبطان این فرد در اصفهان خبر داد و گفت: این جاعل با مراجعه به مراکز امنیتی و قضایی، در قبال دریافت وجه کلان از افراد مبادرت به تهیه گواهی‌های پزشکی عدم تحمل حبس برای آنها می‌کرد.

محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی سامانه قرعه کشی ارجاع به کارشناس اظهار داشت: در راستای حل مشکلات کارشناسی و توزیع عادلانه پرونده‌ها میان کارشناسان، از دو ماه پیش سامانه قرعه‌کشی ارجاع به کارشناس از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه راه‌اندازی شد.

وی افزود: تا امروز دادگستری استان‌های تهران، یزد، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و البرز در استفاده از این سامانه پیشتاز بوده‌اند .

براساس این گزارش، در بخش دیگری از این جلسه، اعضای شورای عالی قوه قضاییه به بحث و تبادل‌نظر درباره موضوع تعیین نرخ دیه سال ۱۴۰۲ پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها