يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۴۵۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
معاون استاندار قم با اشاره به تماشای فیلم سینمایی «غریب» با موضوع زندگی شهید محمد بروجردی، گفت: تولید این‌گونه فیلم‌ها که به زندگی شهیدان، قهرمانان و الگوهای نسل جدید می‌پردازد رسالت اصلی «جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی» است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در قم، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سراسر کشور، اظهار کرد: فرصت دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در همه استان‌ها بویژه قم یکی از اتفاقات خوبی است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورده و موجب جاری و ساری شدن این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور می‌شود.
وی افزود: به جای تمرکز در تهران به عنوان پایتخت کشور، این رویداد فرهنگی در همه استان‌ها جریان پیدا می‌کند و مردم سراسر کشور، لذت بهار سینمای ایران را در دهه فجر می‌توانند با تمام وجود لمس کنند.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پرداختن به «هنر» یکی از ضرورت‌هاست که در عرصه انقلاب اسلامی نیاز به بسط و گسترش دارد و باید به آن توجه کنیم.
مقیمی با اشاره به تماشای فیلم سینمایی «غریب» با موضوع زندگی شهید محمد بروجردی، اظهار داشت: تولید این‌گونه فیلم‌ها که به زندگی شهیدان، قهرمانان و الگوهای نسل جدید می‌پردازد، شاید بتوان گفت که رسالت اصلی «جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی» است.
وی افزود: عنوان جشنواره را تأکید می‌کنم: «جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی»؛ چون خیلی از جشنواره‌های دیگری در ایران و یا خارج از کشور برگزار می‌شود اما این عنوان نشان‌دهنده هدف‌گذاری است که متأسفانه در سال‌هایی شاهد بودیم که فیلم‌هایی حتی ضد انقلاب اسلامی در «جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی» پخش می‌شدند.
معاون استاندار قم ادامه داد: اینکه جریان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مجبور می‌شود که راه خودش را از «جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی» جدا و یک جشنواره جدا برای فیلم‌های انقلاب راه‌اندازی کند، نشان دهنده بد عمل کردن این جشنواره است و تغییر و تحولاتی که دارد منجر می‌شود به اینکه جشنواره فیلم فجر در حوزه انقلاب اسلامی کار و رسالت طراحی و ایجاد خودش را انجام دهد، اتفاق مبارکی است و باید این امر را به مجموعه جریان سینمای کشور تبریک گفت.
مقیمی افزود: هر چند که این اتفاق با فراز و فرودهایی روبه‌رو می‌شود، ولی باید این را درک کنیم که جشنواره فیلم فجر، پرداختن به زوایای پیدا و پنهان انقلاب اسلامی است، نه اینکه به تخریب انقلاب اسلامی بپردازد که متأسفانه در سال‌های بسیاری در فیلم‌هایی شاهد این قضیه بودیم.
وی گفت: یکی از اتفاق‌های خوب، تربیت کارگردانان جوان و انقلابی است و سال گذشته نیز به این نکته اشاره کردم که پرداختن به فیلمسازان جوان و نسل دغدغه‌مند قهرمان‌ساز در فیلم‌های انقلاب اسلامی، جزو کمبودهای سینمای ایران است.
معاون هماهنگي امور زائرين استانداری قم خاطرنشان کرد: تولد کارگردانانی که دارند این عرصه را ترویج می‌کنند، جزو اتفاقات مبارک سینمای ایران است.
مقیمی گفت: ما سلبریتی‌هایی را که در جریان سینمای ایران به تخریب و سیاه‌نمایی چهره انقلاب می‌پردازند نه می‌خواهیم و نه نیاز داریم که در سینمای ایران کار کنند؛ پرداختن به چهره واقعی از انقلاب اسلامی و پرداختن به ظلم‌هایی که به این ملت در سال‌های مختلف چه از داخلی‌ها و چه از بیرونی‌ها روا شده، جزو واجبات سینمای ایران و پرداختن به هنر در رشته‌های گوناگون است.
وی افزود: اینکه جامعه هنری ما درک کند که برکت وجود انقلاب اسلامی، باعث رشد و دیده و چهره شدن خیلی از آدم‌هایی شده که دارند پشت پا به این نعمات می‌زنند. وقتی این افراد در دامن انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند، باید شکرگزار این نعمت انقلاب اسلامی باشند.
معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که این روش و منش در سینمای ایران، بسط و گسترش بیشتری داشته باشد و هر روز شاهد به تصویر کشیدن قهرمانانی از جنس شهدا باشیم که 44 سال در این انقلاب زیسته‌ و خون به پای این انقلاب داده‌اند.
چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها