يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۹۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم وجود تأییدیه ایمنی و آتش نشانی برای بیمه ساختمان‌ها توسط دستگاه‌های بیمه گر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، قدرت الله محمدی در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی درباره حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ در روز گذشته گفت: ساعت ۱۰:۲۲ روز گذشته با تماس شهروندان حریق در این ساختمان به سازمان آتش نشانی اعلام شد که در کمتر از ۴ دقیقه سه ایستگاه به محل حادثه رسیدند. در نخستین اقدام افراد داخل ساختمان تخلیه شدند و هنگامی که همکارانم به حریق حادثه رسیدند بیش از یک ساعت از آغاز حریق گذشته بود، در سه طبقه منفی این ساختمان که هر طبقه ۳۸۰ متر مربع مساحت داشت اقلام اشتعال‌زای زیادی در آنها دپو شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به پایش ۳۳ هزار ساختمان به لحاظ ایمنی در سطح شهر تهران توسط سازمان آتش نشانی گفت: این ساختمان یکی از ساختمان‌هایی بود که اخطار گرفته بود و پرونده جاری داشت و به دنبال مسائل حقوقی و قضایی آن بود.

به گفته محمدی، عملیات اطفاء حریق در این ساختمان حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید و این در شرایطی بود که در ابتدای آغاز عملیات دستگاه‌های ما ۷۰۰ درجه را نیز در آنجا ثبت کرده بودند و پس از کاهش دما نسبت به اطفاء حریق اقدام شد. همچنین تمهیدات لازم از جمله دستور تخلیه ساختمان‌های پیرامونی این ساختمان نیز صادر شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های لرزه نگاری بلافاصله در محل مستقر شدند که این ساختمان پایش شود و اقدامات لازم در خصوص آن صورت بگیرد. اگر یک ساعت اطفاء حریق این ساختمان بیشتر به طول می‌انجامید ساختمان فرو می‌ریخت. لذا این ساختمان دیگر قابل سکونت نیست و پس از خارج کردن اجناس باید نسبت به تخریب آن اقدام شود.

محمدی در تشریح شهادت یکی از آتش نشانان در جریان عملیات اطفاء حریق حادثه ساختمان ۱۵۳، گفت: معمولا استاندارد چاهک‌هایی که برای آسانسور زده می‌شود ۱.۵ تا یک متر و ۲۰ سانتیمتر است؛ اما مأمور سازمان آتش نشانی در چاهکی به ارتفاء شش متر با دمای بسیار بالا سقوط کرد. در بازدیدهای انجام شده به دلیل بالا بودن حرارت چهار ستون به صورت کامل دفرمه شده است. روند شهادت آتش نشانان ادامه دارد اما می‌توانیم از این حوادث جلوگیری کنیم. اتاق اصناف و وزارت صمت در این خصوص چه وظیفه‌ای دارند؟ نباید دستگاه‌های بیمه گر ساختمان‌هایی که تأییدیه ندارند را بیمه کنند. باید هزینه مالکینی که ایمنی را رعایت نمی‌کنند بالا ببریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهر تهران در برخی زون‌ها مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۵ حدود یک سوم خانه‌ها به انبار تبدیل شده، بدون هیچ تمهیدات ایمنی این تغییر کاربری‌ها انجام می‌شود و این ساختمان‌ها بیمه هم می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها