يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۹۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: برای کمک به بازار ارز، ارز صنایع صادرات‌محور به صورت کامل در سامانه مبادلات ارزی بانک مرکزی عرضه می‌شود.

­به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز  اظهار داشت: بانک مرکزی شرایطی فراهم کرده است که هم بانک‌های دولتی و صرافی‌های زیرمجموعه و هم صرافی‌های تضامنی، ارز خود را ارائه کنند و از راهکار بانک مرکزی در این زمینه به خوبی اجرا می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با خیرین در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بازار ارز ادامه داد: برای مدیریت بازار، بانک مرکزی اختیارات جدیدی نیاز داشت که بتواند در بازار ارزی مداخله کند و این اختیارات در نشست هماهنگی سران قوا شب گذشته به تصویب رسید و اختیارات لازم برای بانک مرکزی تصویب شد و در این زمینه اجماع صورت گرفت که اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شود.

خاندوزی اظهار داشت: آثار اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را به زودی خواهیم دید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد الزام شرکت‌ها و صنایع بورسی برای عرضه ارز صادراتی خود در مرکز مبادلات ارزی، گفت: قرار شد همه صنایع کشور حتی صنایع نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و صنایع بورسی به مقررات بانک مرکزی در زمینه عرضه ارز در بازار مبادلات ارز و طلا تمکین کنند و بازگشت ارز صادراتی در بازار مبادلات انجام شود.

وی همچنین در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت تصریح داشت: هدف از مولدسازی، افزایش بهره‌وری و کارایی از دارایی‌های بلااستفاده و یا کم‌بازده دولت در راستای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گیرد و بهره‌وری افزایش یابد.

خاندوزی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس خیر‌ساز که نیمه‌تمام بوده اند در بحث مولدسازی با کمک منابع مولدسازی تکمیل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها