أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۲۵۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
با حضور اقشار مختلف مردمی:
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره هزار معلم و دانش‌آموز شهید استان قم ۲۱ اسفند در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در سی و ششمین یادواره بزرگداشت خاطره یکهزار معلم و دانش آموز شهید استان قم، اظهار کرد: برگزاری ۱۴۸۱ یادواره شهدای معلم و دانش آموز در یک روز همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) از افتخارات استان است که با همت مدیران مدارس و دانش آموزان صورت گرفته است.

وی افزود: همه ما مسئولیت داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بخصوص در سطح مدارس گام برداریم.

در ادامه، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حضور در محافل بزرگداشت شهیدان، توفیق الهی و دعوت خود شهداست، گفت: امروز بواسطه خون پاک شهداست که آوازه فرزندانی همچون سردار شهید سلیمانی در تمام جهان طنین افکنده است.

وی تاکید کرد: امام زمان(عج) نیاز به سرباز دارد و برای همین بود که شهید سلیمانی عنوان سرباز را برای مزار خویش انتخاب کرد.

در مراسم فوق، دانش آموز محمدجواد علم خواه قاری برگزیده استانی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد؛ اجرای دکلمه و سرود توسط گروه شهیده بنت الهدی از نونهالان مدرسه ابتدایی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) و گروه سرود سلام هموطن نیز بخش دیگری بود که همراه با اهتزاز پرچم ها و همخوانی حاضرین، شور و حال خاصی به مراسم بخشید.

در پایان، خانواده های شهیدان والامقام حسن مختارزاده و مهدی زاهدلویی از شهدای مدافع امنیت، حیدر رضایی نخستین دانش آموز شهید انقلاب در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶، معلم شهید مدافع حرم، مجید عسگری جمکرانی و معلم شهید حاج علی بیطرفان از شهدای عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

این مراسم با مرثیه سرایی حسین اردستانی در رثای سیدالشهدا(ع) و مقام شهیدان عزیز، همراه بود. در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه نقاشی تصاویر شهدا با حضور هنرجویان هنرستان شاهد نجمیه ناحیه چهار آموزش و پرورش قم برپا شد.

لازم به ذکر است دانش آموزان شرکت کننده در سی و ششمین یادواره یکهزار معلم و دانش آموز شهید استان قم در بدو ورود به محل مراسم، بر سر مزار شهدای شاخص استان در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) حضور یافتند و با روایتگری راوی معلمان، با گوشه ای از سبک زندگی و راه و مرام شهدا آشنا شدند.

در مراسم فوق، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و تعدای دیگر از مدیران دستگاه های اجرایی، معاونان و کارشناس مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیران آموزش و پرورش نواحی چهارگانه، شهرستان های کهک و جعفرآباد و منطقه خلجستان، مدیران سازمان بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی و جمع زیادی از دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس استان و مربیان تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها