أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۲۶۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
مقام امریکایی:
گفتنی است تایوان قطب تولید نیمه رسانا و تراشه های الکترونیک دنیاست و گفته می شود تا ۵۰ درصد از بازار این صنعت در اختیار تایپه قرار دارد.

به گزارش پایگاه 598، رسانه ها و برخی مقامات غربی در ماه های اخیر تلاش زیادی داشتند تا اینگونه به مخاطبان خود القا کنند که ارتش چین برای حمله به جزیره تایوان آماده می شود.

غربی‌ها مدعی هستند شی جین پینگ رئیس جمهور چین به فرماندهان ارتش این کشور دستور داده است برای تهاجم به تایوان در سال ۲۰۲۷ میلادی آماده باشند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورت حمله چین به تایوان، امریکا از درگیری مستقیم با این کشور خودداری کرده و مدل حمایتی مشابه با اوکراین در خصوص تایوان نیز اجرا خواهد کرد، سخنان یکی از مقامات رده بالای امریکایی در خصوص واکنش احتمالی این کشور جنجالی شده است.

رابرت اوبرین مشاور امنیت ملی سابق امریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ در خصوص حمله احتمالی چین به تایوان می‌گوید: اگر چین به تایوان حمله کند، ما صنایع نیمه هادی و ریزتراشه های مستقر در جزیره را نابود خواهیم کرد؛ امریکا و متحدانش هرگز اجازه نخواهند داد چنین تکنولوژی های با ارزشی به شکل سالم در اختیار چین قرار بگیرند.

گفتنی است تایوان قطب تولید نیمه رسانا و تراشه های الکترونیک دنیاست و گفته می شود تا ۵۰ درصد از بازار این صنعت در اختیار تایپه قرار دارد.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها