أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۲۸۵۷
زمان انتشار: ۰۲:۳۸     ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما گفت: سیما در راستای حمایت از هنر هفتم خاصه آثار سینمایى فاخر ایرانى که از کیفیت و جذابیت لازم و کافی برخوردارند و داراى مضامین و پیام هاى فرهنگى والا و ارزشمند هم هستند، برخی از این آثار را در تعطیلات نوروز 1402 روی آنتن می‌برد.

محمدعلی غلامرضایی مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما در رابطه با پخش تلویزیونی برخی آثار برگزیده  جشنواره فیلم فجر گفت: سیما در راستای حمایت از هنر هفتم خاصه آثار سینمایى فاخر ایرانى که از کیفیت و جذابیت لازم و کافی برخوردارند و داراى مضامین و پیام هاى فرهنگى والا و ارزشمند هم هستند، برخی از این آثار را در تعطیلات نوروز 1402 روی آنتن می‌برد. خبر خوب ما برای مخاطبان، پخش برگزیده‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی است. به این ترتیب که پس از مذاکرات انجام شده، حق پخش تلویزیونى فیلم های سینمایی هوک، شماره 10 و های پاور که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شده اند را خریداری کردیم و در تعطیلات پیش رو برای اولین باز از شبکه‌های سیما اکران تلویزیونی خواهند شد. 

غلامرضایی افزود: در کنار فیلم‌های فوق، خرید حق پخش فیلم هاى سینمایى بیرو، بدون قرار قبلی و تروا نیز تاکنون قطعى شده است.

مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل از پخش فیلم سینمایى موقعیت مهدی تولید شده رسانه ملى نیز خبر داد و گفت: این اثر که به زندگى شهیدان والامقام باکرى مى پردازد و در جشنواره فیلم فجر برنده ٥ سیمرغ و بهترین فیلم دوره چهلم شد، در جشنواره فیلم هاى سینمایى نوروز ١٤٠٢ نیز تقدیم مخاطبان مى‌شود.

دور دنیا با «جهانگرد»

مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل همچنین از تدارک برنامه‌ای جدید در این معاونت با نام «جهانگرد» خبر داد که از نوروز 1402 مهمان خانه ایرانیان خواهد شد.

غلامرضایی گفت: این برنامه از نوروز 1402 و به همت اداره‌کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما روی آنتن شبکه‌های مختلف خواهد رفت و مخاطبان را از زاویه‌ای نو با فرهنگ، آداب، سنن، روابط اجتماعی و ... دیگر کشورها آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: «جهانگرد» با ضرباهنگی مخاطب‌پسند و با تصاویری بدیع، قصد دارد روایت کلیشه‌ای غرب از کشورهای مختلف را به چالش بکشد و با روایتی بومی از دل هر یک از کشورهای مبداء، مخاطب ایرانی را با فرهنگ و جامعه آن کشورها آشنا کند.

مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل با بیان اینکه این برنامه تلاش دارد مشترکات فرهنگی، دینی، اجتماعی و ... را در ساختاری متشکل از تصاویر تأمینی به مخاطبان معرفی کند، خبر داد: «جهانگرد» به صورت موضوعی و از منظرهای متنوع به معرفی هر یک از کشورها می‌پردازد؛ برای نمونه در عید 1402، نوروز در کشورهای همجوار و در ایام ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مردم 60 کشور در این ماه عزیز به نمایش در خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها