أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۳۱۲۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
طبیعت زیبای جنوب ایران چشم نواز و مسحور کننده است به طوری که تجربه لذت بخش سفر به این منطقه محال است تا مدت‌ها از خاطرتان برود.

روستای بنود در جنوب شرق استان بوشهر واقع شده است که سواحل صخره‌ای و غارهای سنگی ساحلی آن گردشگران بسیاری را راهی این روستای ساحلی می کند تا بتوانند دقایقی در ساحل زیر سقف غارهای سنگی آن به تماشای دریا و غروب خورشید بنشینند. ساحل بنود یکی از منحصربه‌فرد ترین سواحل خلیج فارس است که ظرفیت بسیاری در صنعت گردشگری دارد اما متاسفانه عدم تامین زیرساخت ها و نبود امکانات کافی مانع پذیرش گردشگر و مسافر در این منطقه است.

غارهای دریایی

غارهای دریایی، خانه های گلی و صخره های سنگی کنار ساحل زیبای بنود می تواند لحظات آرامبخشی به شما هدیه کند. از زیبایی این منطقه می توان به غارهای دریایی اشاره کرد که در تپه های کوچک رو به دریا واقع شده است. غار های دریایی این سواحل دو دهانه است به طوری که پس از ورود به غار با غار بزرگتری رو به رو می شوید که رو به ساحل باز می شود و در صورتی که شب را در کنار ساحل کمپ بزنید می توانید شاهد صدای موج های آرام دریا و زیبایی شنای فیتوپلانکتون‌ ها باشید.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود

ساحل بنود یکی از بکرترین مقاصد گردشگری جنوب کشور است که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این منطقه بهترین زمان سفر به آن اواخر بهار و تابستان است.

ساحل بنود

تفریحات ساحل بنود

ساحل بنود محل مناسبی برای ورزش های آبی، صیادی و گردشگری است که می توانید در ساحل زیبای بنود(Banood Beach) انواع بازی های آبی، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و قلعه‌ سازی و قایق سواری را تجربه کنید. در این ساحل آرام می توانید شنا کنید یا حمام آفتاب بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری ساحل بنود

روستای بنود علاوه بر ساحل زیبا و آرام دارای آثار تاریخی قدیمی مانند آسیاب‌های آبی، آبگیر ساسانی، سد بندو و چشمه نهیر است که می توانید برای پیوند به گذشته از آن دیدن کنید.

پارک ساحلی بنود

 

پارک ساحلی نخل تقی بزرگترین پارک ساحلی جنوب ایران است که مساحتی ۱۶ هکتاری دارد و چنانچه ۳۳ کیلومتر از ساحل بنود فاصله بگیرید می توانید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا را به تماشا بنشینید و لحظات شاد و مسرت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. در این پارک ساحلی می توانید از امکانات تفریحی آن همچون پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری، ماهی‌ گیری ، بازدید از فانوس دریایی، نوشیدن قهوه در کافی‌ شاپ لنجی، پیست اسکیت، باشگاه بدن‌ سازی و ورزش های آبی لذت ببرید.

چطور به ساحل بنود برویم؟

برای رسیدن به ساحل بنود باید از بلوار خلیج فارس به‌ سمت چاه مبارک حرکت کنید. پیشنهاد می کنیم از روستای چاه مبارک، یک ماشین اجاره کنید و به سمت ساحل حرکت کنید. با توجه به ناهموار بودن مسیر این کار به صرفه تر است. علاوه بر این می توانید از فرودگاه بین‌ المللی خلیج فارس به این ساحل زیبا بروید زیرا این فرودگاه در فاصله ۱۱ کیلومتری ساحل بنود قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها