يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۶۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای از مسلمانان جهان بویژه مردم ایران اسلامی دعوت کردند که حضوری باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: مراجع عظام تقلید از مسلمانان دعوت کردند با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس وحدت اسلامی را برای آزادی قدس به نمایش بگذارند و نفرت خود را از ایادی استکبار که طرفدار صهیونیست‌ها هستند، نشان دهند.

حضور در راهپیمایی روز قدس تقویت مظلوم و تضعیف ظالم است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز با صدور پیامی از آحاد مردم دعوت کرد که در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری باشکوه داشته باشند.

در این پیام آمده‌است:‌ روز قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت‌های حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم، روز قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، بلکه روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اوّلین مسئله مسلمین در بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

پیام حاکیست: در این روز ما از جامعه جهانی بخواهیم هم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند تا آن تجربه تلخ جنگ جهانی اوّل و دوم که هنوز در ذائقه بشریت هست، تکرار نشود، کشورها با کشتن به آزادی نمی ‌رسند، بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌ رسد، هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی‌کند. حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم؛ امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت نمایند.

مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس نفرت خود را از آمریکا و اسرائیل غاصب نشان دهند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی از مسلمانان جهان خواست که حضوری باشکوه در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

دراین پیام آمده است: امسال روز قدس، از هر سال حساس تر به نظر می‌رسد و بایستی مسلمانان جهان باشکوه‌تر، با قدرت بیشتر و با وحدت و اجتماع بیشتر شرکت کنند.

پیام حاکیست:از طرفی مسلمانان می‌دانند که اسرائیل هم حرکات مذبوحانه انجام می‌دهد، هم از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی بسیار بسیار ضعیف است فعلا. از این جهت لازم است که مسلمانان جهان برای اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است و حرکات مذبوحانه بی‌جا انجام می‌دهد، باشکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا سرکرده استکبار و ایادی استکبار که طرفدار صهیونیست‌ها می‌باشند نشان دهند.

پیام ادامه یافته‌است: و مطمئن باشند که اسرائیل روزهای آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد لذا باید با قدرت خود به میدان بیائیم و عظمت و قدرت مسلمانان را به تمام جهان نشان دهیم. مسلمانان از آن روز که امام فرمودند اسرائیل غده سرطانی است، با قدرت جلو آمدند و قدرت خود را نشان دادند و امسال فکر می‌کنیم سال سقوط اسرائیل این غده سرطانی است. انشاء الله و تعالی.

مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری باشکوه داشته باشند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی از مردم ایران اسلامی دعوت کرد که به همراه دیگر مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس حضوری باشکوه داشته باشند.

در این پیام آمده‌است:‌آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از طرف حضرت امام (قدس سره) روز قدس نامگذاری شده‌ و هدف از این نامگذاری این است که مسلمانان جهان همگان به کمک مظلومان فلسطینی برخیزند و نابودی نظام غاصب صهیونیسم را از خداوند متعال درخواست کنند.

پیام حاکیست:‌از هموطنان عزیز روزه دار درخواست می‌شود با دیگر کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند و وحدت جامعه اسلامی در آزادی قدس به منصه ظهور برسانند.

آیت الله مکارم مسلمانان جهان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی از مسلمانان جهان خواست در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری گسترده داشته باشند.

در این پیام آمده‌است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میعاد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین های اسلامی است.

پیام حاکیست: مسجد الاقصی محل معراج پیامبر اکرم(ص) و قبله‌گاه نخست مسلمانان بیش از ۶۰ سال است که غصب شده و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بر جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی چشم بسته و نظاره گرند.

دربخش دیگری این پیام آمده‌است:‌اما آنچه اهمیت دارد این است که جهان اسلام خود را در برابر این مسأله مسئول بداند و رهبران و متولیان امور نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی تفاوت نباشند و با اطمینان به وعده نصرت الهی تا آزادی سرزمین های اشغالی و مسجد الاقصی که إن‌شاءالله دور نخواهد بود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیب.

دعوت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و عضو مجلس خبرگان رهبری، با صدور پیامی مردم را به حضوری باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در این پیام آمده‌است:‌“روز جهانی قدس” که یادگار بی نظیر حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در دفاع از حق مسلم ملت مظلوم فلسطین است، در طول سالهای گذشته و همواره در پرتو رهنمودهای حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی و همراهی مردم عزیز و سرافراز ایران اسلامی چنان پایه ریزی شد که بحمدلله تبدیل به نماد اتحاد ملل مسلمان و حتی آزادی خواهان غیر مسلمان علیه ظلم ستمگران جهانی و غاصبان کودک کش گردید و هر ساله بر عظمت و گسترش آن افزوده می شود.

آیت الله سید محمد سعیدی در این پیام بیان کرده‌است:‌امسال نیز در شرایطی که خوی ددمنشانه رژیم منحوس صهیونیستی بروز و ظهور مجدد یافته و به ساحت مقدس مسجد الاقصی بی حرمتی روا داشته اند و از طرفی ضعف درونی برخاسته از پایه ریزی حرام و مردود آن رژیم بیش از گذشته هویدا گشته است، شرکت گسترده ملت بزرگ ایران و به ویژه مردم انقلابی قم مقدس و لبیک به تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری، مسیر ظلم ستیزی و حذف کامل رژیم صهیونیستی و رد پاهای استکبار خونخوار از منطقه غرب آسیا را مهیاتر از قبل خواهد کرد. ان شاء الله.

پیام حاکیست:‌ بنابراین اینجانب از عموم مردم مسلمان جهت شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت می کنم و امیدوارم این حرکت مردمی که در راستای اندیشه مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام و مورد رضایت ولی نعمتمان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است، مورد قبول درگاه الهی قرار گرفته و باعث شادی روح شهدای آزاده جهان اسلام به ویژه شهید سلیمانی عزیز گردد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت روز جهانی قدس از اقشار مختلف مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس در روز جمعه بیست و پنجم فروردین‌ماه جاری دعوت کرد.

در این بیانیه‌ آمده‌است: روز جهانی قدس که یادآور نیت پاک رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس سرّه) است؛ روز بیزاری جستن از فسادها، مظلوم‌کشی‌ها و ستم کاری‌های رژیم غاصب صهیونیستی و روز تجلی جهاد مسلمین جهان علیه ظلم و کفر استکبار است.

بیانیه حاکیست: این غده سرطانی، پایگاه تروریسم است و ریشه‌کن شدن آن از غرب آسیا، آرامش و امنیت را به منطقه باز خواهد گرداند. اگر کشورهای اسلامی بر مسأله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین استقامت بورزند؛ این حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم غاصب صهیونیستی که آغاز شده‌است، با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده‌است:‌ حضور گسترده و جهانی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان موجب اکمال بهره‌مندی‌های مسلمین از برکات رمضان الکریم خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها