کد خبر: ۵۲۳۸۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
با مشارکت حرم مطهر؛
به همت سپاه استان قم و با مشارکت حرم مطهر بانوی کرامت جشن روزه اولی ها ویژه پسران در شبستان حضرت زهرا(س) با حضور بیش از 600 روزه اولی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، جشن روزه اولی ها همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به همت سپاه استان قم و مشارکت حرم مطهر با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در بخشی از این جشن،رسیدن به سن تکلیف آغاز جشن بندگی بارگاه باریتعالی است.
وی عنوان کرد: انسان در طول عمر خود چند نوع تولد را تجربه می‌کند، یکی از انواع تولد همان تولد از مادر و چشم گشودن به جهان هستی است، جشن تکلیف و رسیدن به بلوغ نیز تولد دیگری است که انسان در زندگی خود تجربه می‌کند.
امام جمعه قم اظهارداشت: از سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام و حرم مطهر بخاطر برگزاری جشن روزه اولی‌ها قدرانی میکنم، سن تکلیف سنی است که سرنوشت بسیاری از امور را مشخص می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نوجوانان بدانند شرط تأثیرگذاری در آینده کشور و جامعه، پایبندی کامل و دقیق به احکام، عقاید و مفاهیم دینی است و کسی که به این امور پایبند باشد سعادت دنیا و آخرت نصیب وی می‌شود.
وی تصریح کرد: ارسال ۱۲۴ هزار پیامبر در کنار انتصاب ائمه معصومین برای این بوده که انسان را با راه های سعادت خود آشنا کنند و ارزش های دینی را در بین جامعه نهادینه کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت یادگیری و عمل اصول دین بعنوان پایه و اساس دین مبین اسلام، پایبندی، عمل و التزام قلبی و عملی به فروع دین نیز ضرورت دارد که یکی از مهمترین آنها روزه داری است که قبل از ظهور اسلام در ادیان دیگر وجود داشته است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: توصیه بنده به همه شما روزه اولی‌ها این است که امروز را در دفترچه خاطراتی ثبت کنند و این روز نورانی را نقطه عطفی در مسیر بندگی خود دانسته و دوستان و همسالان خود را هم به این مسیر سوق بدهید.
گفتنی است در این جشن یک تسبیح تربت و نگین انگشتری به روزه اولی ها اهدا و نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله حسینی بوشهری اقامه شد.
ضیافت افطاری بانوی کرامت پایان بخش این جشن معنوی و بانشاط روزه اولی های پسر قمی بود.جشن روزه اولی ها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شدجشن روزه اولی ها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شدجشن روزه اولی ها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شدجشن روزه اولی ها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها