امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۳۸۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل تحرکات آمریکا در مرز عراق با سوریه پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، «فاضل ابورغیف» کارشناس امور امنیتی عراقی به دلایل تحرکات آمریکا در مرز عراق با سوریه پرداخت.

وی افزود: دلایل مهم تحرکات نظامیان آمریکایی در این روزها در راستای حمایت از عناصر «قسد» سوریه از حملات ترکیه در مرزهای عراق است. هدف مصون نگه داشتن این شبه نظامیان از بمباران ترکیه است.

رغیف گفت: واشنگتن نمی‌خواهد از روند تحولات در منطقه بازنده خارج شود و با حمایت از قسد می‌کوشد که طرف اساسی در روند تحولات باشد.

وی افزود: از دیگر دلایل تحرکات آمریکا در مرز سوریه و عراق، حمایت از رژیم صهیونیستی و فراهم آوردن پوشش اطلاعاتی و هوایی برای بلندی‌های جولان و حریم هوایی اسرائیل است.

از سوی دیگر «علی الفتلاوی» درباره تحرکات مشکوک آمریکا در مررزهای عراق و سوریه به شدت هشدار داد و از دولت عراق خواست که کاملا مراقب باشد.

همچنین «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردانهای سیدالشهداء اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای مدت طولانی محال است و گروه‌های مقاومت منتظر موضع دولت درباره بیرون راندن این نیروها هستند.

وی افزود: مخالفت مردمی با حضور نیروهای خارجی در اراضی عراق وجود دارد.

«حسن سالم» نماینده فراکسیون الصادقون در مجلس عراق هم اشغالگران آمریکایی را به تداوم حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی داعش متهم کرد.

طرح امنیتی حشد شعبی به مناسبت عید فطر در دیالی

از سوی دیگر «صادق الحسینی» از فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: فرماندهی محور دیالی حشد شعبی طرح ویژه عیدفطر را در این استان را مهیا کرده است و بر این اساس هزار رزمنده به حال آماده باش درخواهند آمد.

وی افزود: نقش حشد شعبی در تامین امنیت اعیاد و مناسبت‌های دینی مهم و حیاتی است و یگان‌های حشد شعبی در مناطق مختلف دیالی مستقر هستند.

این در حالی است که نیروهای عراقی حمله تروریستی به یک پست امنیتی در شرق بوستانهای «العباره» در استان دیالی را دفع کردند.

همزمان «صادق جعفر» از از اعضای ارشد ائتلاف فتح درباره اوضاع دیالی هشدار داد.

وی با اشاره به انفجار بمب در مسیر نیروهای پلیس در کوی «المعلمین» در غرب بعقوبه آنرا گواه فعالیت هسته‌های تروریستی دانست که به دنبال بی ثباتی در این استان هستند.

صادق جعفر گفت: دیالی با چالش‌های بارز امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند که مهمترین آن شبکه های خفته داعشی هستند که نیاز به فعالیت اطلاعاتی برای متلاشی کردن و بازداشت افراد این شبکه ها دارد.

وی افزود: انفجار اخیر زنگ خطری است که باید تحرک جدی برای شناسایی عاملان آن به عمل آید. در بعقوبه هسته‌های خفته داعشی هستند، اما فشار امنیتی مانع از تحرک آنها می‌شود و باید فشار بر این شبکه‌های جنایتکار ادامه یابد.

عملیات حشد شعبی در صلاح الدین

از سوی دیگر نیرهای حشد شعبی طی عملیاتی در تپه‌های «حمرین» در استان صلاح الدین، مخفیگاه‌های داعش را منهدم کردند.

سازمان حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تیپ 22 حشد شعبی با مشارکت اطلاعت حشد شعبی و نهاد امنیت ملی، ارتش و تیپ تکاور عملیاتی علیه بقایای داعشی در تپه های «حمرین» در شمال شرق استان صلاح الدین انجام داد و موفق به انهدام برخی از مخفیگاههایی شد که تروریست‌ها از آن برای حمله به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده می‌کردند.

اقدامات عراق برای کنترل مرزها با ایران از زبان وزیر کشورش

«عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی با «علی دوای»، استاندار میسان گفت که نیروهای امنیتی می‌توانند زمام امور را در هر منطقه ای از کشور از جمله استان میسان در دست بگیرند.

کشور عراق ,

الشمری بر لزوم هماهنگی تلاش های اطلاعاتی و امنیتی و حمایت از دستگاه های امنیتی تاکید و تصریح کرد که به همراه معاونان وزارت کشور از نیازهای فعالیت موفقیت آمیز دستگاه های امنیتی در میسان و تکمیل پروژه ها برای تقویت حضور نیروهای امنیتی و تامین حمایت لجستیکی از جمله سلاح، تجهیزات و همه نیازها برای تحویل گرفتن کامل پرونده امنیتی مطلع می‌شود.

وزیر کشور عراق گفت که تلاش بسیاری در مساله کنترل مرزهای عراق و ایران صورت می‌گیرد و اقداماتی در این خصوص جریان دارد.

از طرفی دیگر، استاندار میسان، تلاش‌های وزیر کشور عراق را تحسین کرد و گفت که طرح هایی برای حل شکاف‌ها و تعرضات امنیتی در استان و به ویژه مساله مبارزه با مواد مخدر و درگیری های عشایری وضع شده است.

وی با تاکید بر حمایت استانداری از تلاش نیروهای امنیتی، گفت که طرحی آماده برای انجام پروژه نصب دوربین های نظارتی وجود دارد.

نشست امنیتی هیئت بلند پایه ائتلاف بین المللی در اربیل

نشست هیئت بلندپایه ائتلاف بین المللی به ریاست «ماتیو مکوارلین»، فرمانده مشترک نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه و هیئت وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان و سایر دستگاه های مرتبط با آن در اقلیم کردستان به ریاست «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان برگزار شد.

کشور عراق ,

به گزارش شفق نیوز، در این نشست ساماندهی مجدد و اصلاحات در وزارت پیشمرگه و ارزیابی مراحل اجرای این طرح در چارچوب توافقنامه بین وزارت پیشمرگه و وزارت خارجه امریکا بررسی شد.

دو طرف همچنین موانع و چالش های فرآیند یکپارچه سازی و ساماندهی مجدد پیشمرگه به شیوه ای جدید در چارچوب وزارت پیشمرگه را بررسی کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها