کد خبر: ۵۲۳۹۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ماه مبارک رمضان ماه همت‌های بزرگ است، دعا مانند کلید است، این کلید را برداریم تا مشکلات زندگی و مشکلات روحی و روانی خود را حل کنیم و به خدا بگوییم خدایا ما می‌خواهیم بنده تو باشیم، دست ما را برای بندگی بگیر، بعد با دل پاک و عمل درست در مسیر خدا قدم برداریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم اعتکاف مددجویان زندان مرکزی قزوین، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، قدم برداشتن به سمت خدا چندین برابر جواب می‌دهد، ماه مبارک رمضان ماه پرورش انسان است، اگر در غیر ماه رمضان توبه کنیم، ممکن است خیلی محکم نباشد و شکسته شود اما توبه ماه مبارک رمضان ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر با ختم قرآن است، ادامه داد: قرآن ۶۲۳۶ آیه دارد، قرائت یک آیه در ماه رمضان برابر با تمام این آیات است، بنابراین باید قدر این نعمت را دانست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان از خدا چیزهای بزرگ بخواهیم، خدا کم ندارد و کم نمی‌آورد، هر چه نیاز داریم را می‌تواند برآورده کند، خودش هم می‌گوید از من درخواست کنید و به من اعتماد داشته باشید، با شک و تردید نگویید خدایا من فلان چیز را می‌خواهم، بلکه مطمئن باشید خدا کسی را بی‌جواب نمی‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کرامت انسانی خیلی ارزشمند است، نمازها، روزه‌ها، قرائت قرآن، هر کاری که می‌کنیم به دنبال این می‌گردیم که شخصیت و کرامت ما نمایان شود، این همت می‌خواهد، عبادت یکی از بهترین همت‌ها در این زمینه است، عبادت آدم را به کرامت می‌رساند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: این نشست‌های دلسوزانه و برادرانه که هر کدام از ما دلسوز دیگران باشیم، این‌ها کرامت انسانی ما را نمایان می‌کند، خداوند در سوره عصر قسم به عصر و عصاره انسانیت یعنی حضرت حجت(عج) خورده است، در ادامه قسم به عصر پیری خورده که آدم می‌فهمد چقدر از عمرش استفاده کرده و چقدر از آن را از دست داده است، در ادامه قسم به عصری خورده که هر کس باید خود را محاسبه کند و برای آینده برنامه‌ریزی کند، پس از این قسم‌ها می‌فرماید همه انسان‌ها در خسران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: در خسران هستند، یعنی سرمایه‌های عمر، عقل، آزادی، زندگی و آبادانی آخرت را می‌بازند، ما این سرمایه‌ها را می‌بازیم، مگر اینکه چند ویژگی داشته باشیم، کسانی که ایمان آورده‌اند، عمل خوب انجام داده‌اند، سفارش به حق کرده‌اند، یعنی اهل حق شده‌اند، این‌ها سرمایه‌های خود را نمی‌بازند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) پس از ضربت خوردن، آخرین وصیتشان این بود که هر کجا هستید حق‌گو باشید، حتی اگر به ضررتان بود هم حق را بگویید، برای اجر و پاداش نزد خدا کاری کنید و هر کجا هستید دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشید.

وی یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه فرمودند، اولاً این سفارش‌ها را به فرزندانم می‌کنم، سپس به خانواده، اهل و خویشاوندم می‌گویم، سپس به هر کسی که صدایم به او می‌رسد وصیت می‌کنم، حضرت بعد از سفارش به حق، سفارش به صبر کرده‌اند، خیلی از ما اگر پایمان به زندان کشیده شده، به این دلیل است که شاید صبر نداشته‌ایم و همین باعث گرفتاری ما شده، برای مثال در مقابل عصبانیت نتوانسته‌ایم صبر کنیم یا در مقابل خواهش‌های نفسانی نتوانسته‌ایم جلوی خود را بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این دعاهایی که می‌کنید باعث می‌شود درب زندان به طور طبیعی به روی شما باز شود، البته ما گاهی بیرون هم هستیم اما باز ممکن است در زندان خودبینی، غرور، غفلت، نادانی و تکبر باشیم، یعنی این‌گونه نیست که فقط افرادی که در چهاردیواری زندان باشند زندانی محسوب شوند، بلکه در حالت کلی کمتر آدمی را داریم که به معنای واقعی آزاد و حرّ باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر کسی آزاد و حرّ باشد، برده اعتیاد، دزدی، زبان تلخ و ظلم و تعدی به حقوق دیگران نمی‌شود.

وی بیان کرد: خداوند در آیه ۹۴ سوره انبیاء می‌فرماید «فَمَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا کُفْرَانَ لِسَعْیِهِ وَإِنَّا لَهُ کَاتِبُونَ»، یعنی پس «هر که کارهای شایسته انجام دهد و مؤمن هم باشد برای تلاش او ناسپاسی نخواهد بود و ماییم که به سود او ثبت می‌کنیم».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدا در این آیه می‌فرماید، کسانی که کارهای خوب انجام می‌دهند و ایمان دارند، من قول می‌دهم کار این‌ها را ضایع نکنم، اگر یک زندانی در دلش با خدا ارتباط برقرار کند، خدا این را ثبت می‌کند، اگر هم توبه کند خدا این را به نفع او بایگانی می‌کند و می‌گوید من نتیجه آن را به تو می‌دهم، یعنی هر کار خوب و قدم خوبی از ته دل انجام شود، برای فرد نوشته شده و ضایع نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند می‌گوید اگر صادقانه و بدون ریا به سمت من بیایید، تحویلتان می‌گیرم و مشکلتان را حل می‌کنم.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه همت‌های بزرگ است، دعا مانند کلید است، این کلید را برداریم تا مشکلات زندگی و مشکلات روحی و روانی خود را حل کنیم و به خدا بگوییم خدایا ما می‌خواهیم بنده تو باشیم، دست ما را برای بندگی بگیر، بعد با دل پاک و عمل درست در مسیر خدا قدم برداریم.

وی اظهار کرد: فقط کافی است ما رفیق خوبی برای خدا باشیم، خدا هیچ چیز در محبت و دوستی خود با بندگانش کم نمی‌گذارد.

دعا کلید حل مشکلات است

 

دعا کلید حل مشکلات است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها